اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

3000 دا‌نش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش طرح ‌ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار دا‌نش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش طرح‌ ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها قرار گرفتند.

3000 دا‌نش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش طرح ‌ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها

 مسعود مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حدود 3 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه کارشناسان سه عامل را در تصادفات رانندگی دخیل می‌دانند، عامل انسانی، خودرو و جاده که از جمله این موارد است.

وی عامل اصلی را انسان دانست و گفت: چرا که جاده و خودرو به نوعی در طراحی و ساخت و سایر مراحل تولید توسط انسان کنترل یا مدیریت می‌شود.

مصدقی تصریح کرد: در این راستا اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها برای کاهش آمار تلفات و تصادفات در حاشیه راه‌ها اقدام به ایمن‌سازی نرم‌افزاری و فیزیکی در این مناطق کرده است.

وی گفت: در ایمن‌سازی فیزیکی معابری که عابرین پیاده از آن‌ها عبور می‌کنند ایمن‌سازی می‌شوند و در ایمن‌سازی نرم‌افزاری که با فرهنگ‌سازی و آموزش نکات ایمنی عبور و مرور به این مهم می‌توان دست یافت.

مصدقی اذعان داشت: این طرح از سال 84 آغاز شده و تاکنون به 80 مدرسه رسیده است و بر اساس آمار به دست آمده از پزشکی قانونی تلفات در این مناطق کاهش داشته که نتیجه تلاش همکاران‌ ما در این مدت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با این طرح و آموزش‌های بیشتر به دانش‌آموزان که سرمایه‌های ایران اسلامی هستند شاهد کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات و تلفات در حاشیه راه‌ها باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی در زمینه جلوگیری از حوادث رانندگی را مدارس و بهترین مبلغان در این ارتباط را معلمان معرفی کرد و گفت: لازم است همکاری و هماهنگی میان این دستگاه‌های فرهنگی با متولیان امر بیشتر شود.

مصدقی برای همکاری متقابل و تنگاتنگ با آموزش و پرورش از سوی دستگاه خود اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول