اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‏آموزان شاهرودی آماده اعزام به مناطق عملیاتی هستند

خبرگزاری فارس: دانش‏آموزان شاهرودی برخلاف همه جوسازی‏های رسانه‏های معاند، به خوبی آماده اعزام به مناطق عملیاتی در قالب کاروان‏های راهیان نور شده‏اند.

دانش‏آموزان شاهرودی آماده اعزام به مناطق عملیاتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پیش از ظهر امروز آمادگی دانش‏آموزان شهرستان شاهرود در گردهمایی دانش‏آموزان سال دوم متوسطه که با حضور 70 نفر از دانش‏آموزان تنها یک واحد آموزشی این شهرستان برگزار شد، اعلام شد تا دشمنان بدانند که نوجوانان و جوانان ایرانی برخلاف همه تلاش‏های آنها، همچنان پیرو شهدا و آرمان‏های انقلاب اسلامی هستند.

یک کارشناس آمادگی دفاعی در جمع دانش‏آموزان شاهرود گفت: اردوی راهیان نور درس آمادگی دفاعی در جهت رشد معنوی و اعتقادی دانش‏آموزان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

محمد عجم اظهار داشت: اسلام، آموزش نظامی را برای دفاع از اسلام و میهن امری لازم و ضروری می‌داند و تاکید می‌کند که همه باید آموزش نظامی را فرا بگیرند تا در زمان لازم به دفاع از اسلام و میهن خود همت گمارند.

وی افزود: ما در زمان جنگ با توجه به آموزش‌های نظامی که به بسیجیان دادیم، توانستیم با دشمنان مقابله کنیم.

این کارشناس آمادگی دفاعی اظهار داشت: هر چند که آن زمان تازه بسیج شکل گرفته بود و آمادگی لازم را نداشتیم اما همان آمادگی‌های مقدماتی راهگشای رزمندگان در جبهه‌ها بود و این نکته بسیار مهمی است.

عجم با اشاره به سلحشوری رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌های فراموش‌ نشدنی در تاریخ ثبت کردند که هیچ‏گاه از اذهان پاک نمی‌شود و اثرگذاری خود را هنوز بعد از دو دهه بر جامعه دارد.

وی با اشاره به اردوی راهیان نور در قالب درس آمادگی دفاعی افزود: این اردو با توجه به درس آمادگی دفاعی و تهاجم فرهنگی غرب تعریف و اجرا می‌شود.

این کارشناس آمادگی دفاعی ادامه داد: هدف از این اردو، رشد معنوی و اعتقادی دانش‏آموزان و لمس واقعیت‌های دوران دفاع مقدس از نزدیک است.

وی اظهار داشت: در جنگ نرم علیه ایران اسلامی باید مراقب بود تا دشمن ارزش‌های والای انقلاب را از ما جدا نکند؛ چراکه او برای اینکه به هدف خود که بی‌هویت کردن جامعه است برسد، دست بر روی اعتقادات جامعه گذاشته است.

عجم افزود: یکی از این ارزش‌ها و اعتقادات اساسی، شیعه و نظام اسلامی، فرهنگ جهاد و شهادت است که با اجرای اردوی راهیان نور تلاش می‌شود تا نسل جوان و نوجوان با این فرهنگ ناب پیوند عمیق برقرار کنند و برابر تهاجم دشمنان هوشیار و بصیر شوند.

مرحله نخست اعزام کاروان‏های راهیان نور دانش‏آموزان در استان سمنان از شهرستان شاهرود و هم‏زمان با بیستم آبان ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول