اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خبر داد

رشد 42.5 درصدی شاخه‌های فنی پایه دوم دبیرستان در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: رشد تحصیل دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان به 42.5 درصد رسیده است.

رشد 42.5 درصدی شاخه‌های فنی پایه دوم دبیرستان در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمیدرضا آرمان عصر امروز در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش کرمان با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اولویت ما در آموزش و پرورش کرمان در حوزه متوسطه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی از رشد پنج درصدی پایه دوم متوسطه استان در شاخه‌های فنی و کاردانش خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر این آمار در استان به 42.5 درصد رسیده است که نشان‌دهنده رشد خوبی است.

آرمان افزود: دانش‌آموزان دختر در رشته‌های فنی استان 5 هزار و 225 نفر با 26 درصد رشد به 6 هزار و 600 نفر و پسران از 9 هزار نفر با 18 درصد رشد به 11 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه 156 هنرستان مستقل و 50 هنرستان غیر دولتی در استان کرمان فعال است، عنوان کرد: هنرستان‌های ضمیمه استان به 47 هنرستان رسیده است و نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به رشد صددرصدی خرید خدمات آموزشی در استان اظهار داشت: هنرجویان خرید خدمت آموزشی در پایه دوم و سوم در مجموع یک‌هزار و 685 هنرجو است.

آرمان با بیان اینکه 23 رشته محل در سال جاری برای هنرستان‌های جدیدالتأسیس در نظر داریم، افزود: امروز به علت کمبود تجهیزات و امکانات دچار مشکلاتی شدیم که ناامیدی دانش‌آموزان و بی‌اعتمادی مدیران نتیجه آن است.

وی به وجود 425 مجتمع روستایی عشایری با زیر پوشش دادن 2 هزار و 857 مدرسه در استان اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌ها 138 هزار و 122 دانش‌آموز را زیر پوشش دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه 18 پژوهش‌سرا بیش از 12 هزار دانش‌آموز استان را هدایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کسب 90 رتبه یک رقمی، 70 رتبه دو رقمی و 400 رتبه سه رقمی از دستاوردهای آموزشی استان کرمان است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول