اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ایران در بازسازی مناطق حادثه‌دیده از آمریکا جلو‌تر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: کشورمان ایران در 33 سال گذشته با بازسازی مناطق زلزله‌زده و حوادث قهری نشان داده که از آمریکا با آن همه دبدبه و کبکبه جلوتر است.

ایران در بازسازی مناطق حادثه‌دیده از آمریکا جلو‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه دیدار با مدیران بانک‌های عامل با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن استان در بحث بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی این اقدام را از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اظهار داشت: بازسازی مناطق زلزله‌زده ما در سه دهه گذشته حتی در ارزیابی‌های بین‌المللی از آمریکایی که مدعی ابرقدرتی جهان است بهتر و شایسته‌تر اتفاق افتاده چرا که آنها به اندازه ما در بازسازی مناطق زلزله‌زده و یا طوفان و بروز حوادث غیر‌مترقبه نتوانستند موفق عمل کنند.

وی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، معاونین و وزرا را در مناطق زلزله‌زده و تعیین فرجه زمانی مشخص برای بازسازی این مناطق را یک اقدام دلگرم کننده در آبادانی مناطق زلزله‌زده اعلام کرد و یادآور شد:‌ مطلع هستم که تابش رئیس سازمان بنیاد مسکن در سه ماه گذشته نصف وقت‌اش را در مناطق زلزله‌زده سپری کرده است و به همت ستادهای معین استان‌ها به ویژه اردبیل کار انقلابی در این مناطق صورت گرفته است که این خود افتخاری بزرگ است و نباید خودمان این افتخار را خدشه‌دار کنیم.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد تا یک ماه آینده ساخت و ساز‌ها در این مناطق جمع و جور شود ولی آنچه از این زلزله برای ما درس عبرت است اینکه بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را جدی بگیریم.

نیکزاد گفت: حساسیتی که امروز دولت در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده دارد حساسیتی به جا و حرکتی بی‌سابقه در نوسازی واحدهای مسکونی است و ضرورت دارد در این امر با قدرت و توان فوق‌العاده وارد شویم.

این مسئول به حل مشکل عشایر و روستاییان دشت فتحعلی با کشت و صنعت مغان با هدف ساخت و ساز واحدهای مسکونی در اراضی بایر و غیر‌کاربری کشاورزی، زراعی و باغی اشاره کرد و افزود: قرار شده است ساخت و سازها در فضای تعیین شده با همکاری بنیاد مسکن صورت گیرد.

رئیس شورای مسکن استان حل مشکل روستاییان را در پرداخت تسهیلات و اعزام نکردن آنها را به دفترخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های مازاد و یا بهانه‌جویی بانک‌ها برای تعیین ضمانت بانکی را در تسهیل پرداختی‌ها بسیار مفید و موثر اعلام کرد.

 

بانک‌هایی که تسهیلات مسکن روستایی پرداخت نکنند را با جلسات شبانه اذیت می‌کنیم

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ آنگونه که از شهرستان‌ها و مرکز استان خبر می‌رسد برخی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به بهانه تعیین ضمانت خارج از ضوابط اختلال ایجاد می‌کنند در حالی که طبق قانون باید بانک‌ها به صورت سفته زنجیره‌ای ضمانت‌ها را قبول کنند.

وی به اصلاح برخی مغایرت‌های آماری بین بنیاد مسکن و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات با 5 درصد نرخ سود و به شکل سفته زنجیره‌ای به تمام بانک‌ها بخشنامه شده است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و اگر بانک‌ها در این زمینه قصور کنند مدیران بنیاد مسکن باید پرونده‌ها را به دفتر ما ارائه کنند تا بنده شخصاً با حضور در شعبه‌های بانکی مشکل پیش آمده را پیگیری کنم.

استاندار اردبیل از مدیران بانک‌های عامل نظیر ملت، سپه، صادرات، ملی، تجارت و رفاه خواست تا به سهمیه تعیین شده به سرعت و طبق تعهدات لازم عمل کنند و هیچگونه مانع و مشکلی در مسیر پرداخت تسهیلات قابل قبول نیست.

نیکزاد تصریح کرد: با اتمام سهمیه سال 90 انتظار می‌رود در سه ماه پایان سال سهمیه 91 نیز در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد تا به سرعت بتوانیم به درخواست‌ها پاسخ دهیم.

این مسئول از مدیرعامل بانک رفاه استان نیز خواست نامه‌ای را که در آن قید شده است بانک رفاه از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی معاف است هر چه سریع‌تر به دفتر استانداری رونوشت زده و در این زمینه نتیجه را اعلام کند.

استاندار اردبیل از مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز خواست با همراهی معاونان آمار و اطلاعات متقاضیان را با بانک‌های عامل چک کرده و با هماهنگی بیشتر در پرداختی‌ها عمل کنند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول