اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش استاندار به برخی اظهار نظر‌های غیرکارشناسی درباره زلزله

9 هزار خانوار زلزله‌زده در آذربایجان شرقی وام بلاعوض دولت را دریافت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص پرداخت نشدن وام بلاعوض دولت به روستاییان مناطق زلزله‌زده گفت: بر اساس آمار فرمانداری‌ها تاکنون این وام برای بیش از 9 هزار خانوار پرداخت شده است.

9 هزار خانوار زلزله‌زده در آذربایجان شرقی وام بلاعوض دولت را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی با بیان این که طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نقش مهمی در رونق اقتصادی روستاها داشته است، افزود: با اجرای این طرح در بسیاری از روستاها، مهاجرت روستاییان کاهش یافته و اثرات مثبتی را در مناطق روستایی شاهد خواهیم بود.

وی تحقق این طرح را نیازمند مشارکت روستاییان دانست و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر و با عنایت دولت، مقاوم‌سازی واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستایی در اولویت قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این واحدها با استفاده از تسهیلات اعطایی و با مصالح استاندارد مقاوم‌سازی شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص پرداخت تسهیلات به روستاییان مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: ساکنان دایمی روستاهای زلزله‌زده که کار فونداسیون خانه آنها تمام شده در اسرع وقت برای دریافت وام یک میلیون تومانی بلاعوض دولت به فرمانداری‌های مربوطه مراجعه کنند.

علیرضابیگی در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص پرداخت نشدن وام بلاعوض دولت به روستاییان مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فرمانداری‌ها تاکنون این وام برای بیش از 9 هزار خانوار پرداخت شده و اگر افرادی هم باقی مانده‌اند اعتبار لازم موجود بوده و این وام قابل پرداخت است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی کار در منطقه، همکاری مردم قطعا ضروری است و اگر این مهم اتفاق نیفتد پیمانکاران و تیم‌های فنی نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

علیرضابیگی افزود: در برخی روستاها ساکنان دایمی به خاطر شرایط جوی در قبال ساخت خانه‌ها احساس مسئولیت می‌کنند؛ اما جماعتی هم هستند که چون در جای دیگری از مسکن برخوردارند دغدغه خاطری در این خصوص ندارند و آن‌طور که باید همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول