اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی در حال اجرا است.

اجرای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ارسلان شکری در جلسه هم‌اندیشی کاهش آمار تصادفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی از تمام ظرفیت‌های موجود و اقدامات زودبازده استفاده می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شامل لکه‌گیری آسفالت، نصب میله‌های جدا کننده، آشکارسازی نقاط پرحادثه، نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده، عملیات درزگیری و از جمله عملیات راهداری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال در مقاطع پرحادثه راه‌های ارتباطی جنوب آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

شکری با بیان اینکه پروژه‌های راه‌سازی قبل از فرارسیدن فصل زمستان در استان ساماندهی می‌شوند، اضافه کرد: پروژه‌های راه‌سازی قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانی ساماندهی می‌شود همچنین هشت گروه راهداری همگام با پلیس راه در جاده‌های استان اقدام به گشت‌زنی مستمر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عامل بسیاری از سوانح رانندگی در راه‌های اصلی و فرعی، تردد ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتورها هستند از این رو لازم است برنامه‌های فرهنگی برای آگاه‌سازی روستاییان از مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا شود.

شکری با تاکید بر استفاده از خیران در ایمن‌سازی محورهای روستایی تصریح کرد: در راستای بهسازی و ایمن‌سازی محورهای روستایی استان می‌توان از ظرفیت‌های خیران استفاده کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این نشست گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان‌غربی به منظور افزایش ایمنی راه‌ها در فصل زمستان گروه‌های راهداری از آمادگی کامل برخوردار هستند.

خلیل محبت‌خواه افزود: گروه‌های راهداری در راستای افزایش ایمنی راه‌ها برای همکاری با پلیس راه آمادگی دارند و این گروه‌ها به ماشین‌آلات و امکانات حوزه راه و شهرسازی استان مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ضریب ایمنی محورهای استان اضافه کرد: در راستای ضریب ایمنی محورهای استان عملیاتی چون تعمیر علائم و نصب تابلوهای هشداردهنده، اصلاح شیب عرضی و تعریض پیچ‌های خطرساز در نقاط پرحادثه به ویژه در بزرگراه ارومیه به سلماس افزایش یافته است.

محبت‌خواه با بیان اینکه همکاری همه جانبه دستگاه‌های دخیل در امر ایمنی راه‌ها برای کاهش آمار سوانح رانندگی ضروری است، تصریح کرد: ایمن‌سازی تقاطع راه‌های روستایی با محور اصلی، نصب تابلوها و علائم ایمنی در نقاط پرحادثه جاده‌ها و راه‌اندازی پل عابر پیاده از برنامه‌های آتی این دستگاه است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول