اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

اسلام بیشترین توجه را به خانواده دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: دین مبین اسلام بیشترین نگاه و توجه را به نهاد مقدس خانواده دارد.

اسلام بیشترین توجه را به خانواده دارد

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در حاشیه دیدار با تعدادی از جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با بیان اینکه روز خانواده بهترین فرصت برای پی‌ بردن به جایگاه و عظمت خانواده از نگاه اسلام است، اظهار کرد: دین مبین اسلام بیشترین نگاه و توجه را به نهاد مقدس خانواده داشته و احکام و اصول بسیار دقیقی نیز در این رابطه در خود دارد.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه زندگانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی ارزشمند برای خانواده‌های امروزی است، افزود: سوره مبارکه انسان در شأن و منزلت این خانواده نازل شده است.

وی با بیان اینکه امیر‌المؤمنین علی (ع) همواره اوج دریای کرامت و سخاوت بوده و محرومان را یاری می‌رسانند، تصریح کرد: در ماجرای روزه‌داری آن بزرگواران سه روز تمام افطارشان را به یتیم، مسکین و اسیر بخشیده و خود با اندکی آب افطار کردند که شأن نزول سوره مبارکه انسان نیز در باب همین موضوع سخاوت و کرامت خانواده علی‌ابن ابی‌طالب (ع) است.

امام جمعه آوج ادامه داد: ایثار، فداکاری و بخشش خانواده با عظمت امام علی (ع) الگوی خانواده‌های امروزی است.

هاشمی با بیان اینکه ائمه‌اطهار در همه زمینه‌ها و به ویژه در اخلاق و نحوه ارتباط بین خانواده نمونه و اسوه هستند، ابراز کرد: بر تمام شیعیان امروز لازم است که با اقتدا به زندگانی این بزرگان در راستای تعالی‌بخشی حکومت اسلامی حرکت کنند.

وی عنوان کرد: تقوا و دوری از گناهان ویژگی آشکار تمام معصومین و پیشوایان دینی است.

امام جمعه آوج با اشاره به آسیب‌‌های کنونی در جوامع اسلامی تصریح کرد: توجه به عرصه‌های معنوی عامل دفع آسیب‌ها و آفات اجتماعی است.

هاشمی ادامه داد: امروز ضرورت داد تا برنامه‌سازان با فعالیت بیشتر خانواده‌ها را از گرایش به انحراف و تخریب فرهنگی باز دارند.

وی توجه به اخلاق در خانواده را از نیاز‌های مهم برشمرد که لازم است مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: رشد و پیشرفت جامعه اسلامی در گرو تعالی خانواده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول