اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

نگاه خانواده‌ها به کتاب به عنوان یک نیاز فرعی است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه کتاب به عنوان یک نیاز اصلی در سبد خانواده‌های ما قرار نگرفته است و مانند یک نیاز فرعی به آن نگاه می‌شود.

نگاه خانواده‌ها به کتاب به عنوان یک نیاز فرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان برتر کتاب استان اظهار داشت: کتابداران کتابخانه‌ها از عوامل موثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه به شمار می‌روند و اگر کتابخانه‎ها از حیث علم کتابداری و اخلاق انسانی، رشد کاملی داشته باشند، بدون تردید همچون معلمان و استادان جامعه، معماران نسل‌های آینده بشر خواهند بود.

وی بر ضرورت توجه به جایگاه کتاب و مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: باید با طراحی و تدوین برنامه‌های جذاب و کارآمد، برای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه تلاش و همت کرد.

عنابستانی خاطرنشان کرد: کتابداران کتابخانه‎های عمومی استان چهارمحال و بختیاری تلاش‎های زیادی در راستای ترویج فرهنگ و مطالعه کتابخوانی در استان انجام داده‌اند اما هم‌اکنون از سرانه مطالعه کشوری کمی عقب هستیم و باید این اختلاف را برطرف کرد.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کتابداران با روش‌های خلاقانه خود می‎توانند فعالیت‌های کتابخوانی را در جامعه رشد داده و حتی به حوزه‌های بیرون از کتابخانه بکشانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری کتاب را دروازه‎ای به سوی اصول تمدن جهانی خواند و گفت: هر گاه کتاب در دست مردم قرار گرفته بهره‎مندی از آن به شکل آسان‌تری انجام یافته و خواننده خود را نیز در جامعه پیدا کرده است.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول