اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

مازندران از نداشتن موزه علوی رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران نخستین استان علوی کشور است، گفت: این استان از نداشتن موزه علوی رنج می‌برد.

مازندران از نداشتن موزه علوی رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی مستقل بخش سرخ‌رود با تقدیر از مسئولان سرخ‌رود به دلیل تهیه یک قطعه زمین برای احداث مجتمع فرهنگی، تهاجم استکبار را جدی دانست و تاکید کرد: آنها از هر اهرمی برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تشریح ابعاد تهاجم فرهنگی استبکار خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای جز جنگ نبود که تمام استکبار در یک سو و نظام اسلامی در سوی دیگر باشد آنها هر لحظه دنبال فتنه هستند.

وی با یادآوری تاریخ اندلس تصریح کرد: آنها می‌خواهند با جنگ نرم و با انواع فتنه‌ها تاریخ اندلس را در ایران تکرار کنند.

ابراهیمی عدم موفقیت حکومت‌های دینی مسیحی در غرب را مثال زد و افزود: در قرون وسطی وقتی قدرت و حکومت در دست کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها و ارتدوکس‌ها بود، نتوانستند مدیریت کنند که نتیجه آن سکولار و لائیک شد.

وی ادامه داد: امروزه نیز تمام تلاش آنها این است که حکومت دینی قدرت صدور نداشته باشد آنها به هیچ وجه راضی نیستند که حکومت دینی این فرصت تاریخی را داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تهاجم جدی دشمن را دلیل عظمت جمهوری اسلامی دانست و افزود: ما هرچه قوی‌تر باشیم آنها بیشتر ضربه می‌زنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: رسالت فرهنگ عامه جامعه تحت شورای فرهنگ عمومی به این است که هرکس هویت خود را بشناسد.

ابراهیمی افزود: دوری از فرهنگ سبب افزایش ناهنجاری‌ها شده است و ما رسالت دینی داریم که برای ارتقا فرهنگ عمومی خود بکوشیم.

وی با اشاره به ناهنجاری‌ها در ساحل دریا و در مراکزعمومی بیان داشت: تهاجم جدی است باید هوشیار باشیم چرا که امروز زمان آزمون ماست و باید دست در دست هم دهیم و در اصلاح رویکردها و ارتقای فرهنگ دینی بکوشیم.       

این مسئول راه چاره را در این دانست که همه حول رهبری باشیم چرا که هر حرکتی حول محور رهبری درست و ارزشمند است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مازندران استان ولایتمدار و نخستین استان علوی کشور است، تأکید کرد: مازندران از نداشتن موزه علوی رنج می‌برد.

وی خواستار حفظ و نگهداری زبان مازندرانی شد و افزود: باید این میراث نیاکان را حفظ کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار توجه بیشتر به روستاها شد و ابراز داشت: نباید فقط به شهرها تکیه کنیم بلکه باید به روستاها نیز توجه کنیم و از این رو نظر ما این است که شورای فرهنگ عمومی مستقلاً در بخش‌ها شروع به کار کند.

وی تأکید کرد: باید شهر به شهر و بخش به بخش را تمیز کنیم تا استان تمیز شود و فرهنگ ما از آلودگی پاک شود.

ابراهیمی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری بیان داشت: بستر آماده شده و باید دست به دست هم دهیم و در جهت ارتقای فرهنگ شهرمان، استان و کشور بکوشیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول