اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

خانواده کانون تحول بشری در اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: خانواده در نظام اسلامی کانون تحول در زندگی بشر و شکل‌گیری روح ایمان و تدین و تقویت باورها است.

خانواده کانون تحول بشری در اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز همزمان با 20 آبان روز خانواده در همایش تکریم از خانواده و بازنشستگان که در خلخال برگزار شد، اظهار داشت: در دین اسلام به خاطر اهمیتی که به خانواده و تقویت رابطه زن و مرد و کودکان قائل شدند در هیچ مکتب دیگر به اهمیت و جایگاه خانواده بها داده نشده است به طوری که اصلی‌ترین کانون خردورزی و مهرورزی نیز خانواده می‌باشد.

وی با مقایسه وضعیت تحکیم بنیان خانواده در اسلام و نظام غرب تصریح کرد: در نظام افیونی غرب بیشترین تلاش‌ها بر هم خوردن معیار و محک خانواده براساس ایمان و تدین است و آنها سعی می‌کنند خانواده را با محوریت مادی و گذران روزمره زندگی خلاصه کنند.

رشتبری به تعبیر ارزشمند اسلام به موضوع خانواده و توجه به برطرف کردن نیازهای آنها یادآور شد و خاطر نشان کرد: آنچه که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد موضوع تقویت روابط اعضای خانواده و جلوگیری از تنش‌ها و برخی نارسایی‌ها است که به نظر می‌رسد در این باب باید به پیوندها و اسباب تقویت روابط در نظام خانواده دقت و توجه کنیم.

امام جمعه شهرستان خلخال پدران و مادران را گردانندگان و محور نظام متشکل خانواده برشمرد و اضافه کرد: در تکریم و پاسداشت بزرگان جامعه و بازنشستگان همه وظیفه داریم تا قدر و منزلت شایستگی‌های فرهیختگان و بزرگان جامعه را بدانیم.

امروز همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسمی نیز در شهرستان گرمی در تجلیل از خانواده‌های برتر کمیته امداد برگزار شد و امام جمعه این شهرستان در سخنانی بیان کرد: خانواده آسمانی‌ترین بنیانی است که در دین اسلام به جایگاه و منزلت آن توجه خاصی صورت گرفته است که مبادا با از هم پاشیدن نظام خانواده مشکلات و دغدغه‌ها بروز و ظهور پیدا کند.

حجت‌الاسلام یدالله صفری با بیان اینکه در نظام غرب خانواده کوچک‌ترین بها و جایگاهی ندارد، ادامه داد: به دلیل نگاه مادی غرب خانواده منزلت و حقیقت خود را از دست داده است و امروز جز نامی به هم ریخته از آن چیزی باقی نمانده است.

وی ضرورت توجه به امر ازدواج در مستحکم شدن نظام خانواده را یادآور شد و گفت: این نهایت بی‌انصافی است که عده‌ای دوستی‌های خیابانی را برای خودشان به منزله تقویت نظام خانواده بدانند و یا با گرایش به این قبیل رفتارها بخواهند به ساحت مقدس خانواده ضربه وارد کنند.

صفری تقویت حس اعتماد به نفس جوانان در امر ازدواج و دوری آنها از نازیبایی‌ها را یادآور شد و افزود: آنچه که در این موضوع باید محور قرار گیرد شناخت توطئه‌هایی است که نظام خانواده را تهدید می‌کند.

در این مراسم از پنج زن سرپرست کمیته امداد شهرستان گرمی که در عرصه‌های مختلف موفقیت داشتند، تجلیل شد.

در شهر عنبران نیز در مراسمی در مسجد محمد رسول‌الله آیین گرامیداشت روز خانواده برگزار شد و شرکت‌کنندگان تبعیت از آیین اسلام و سیره رسول‌الله را در امر ازدواج و تحکیم نظام خانواده پاس داشته و اشعاری در مدح رسول‌الله سروده شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول