اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم:

خانواده اساسی‌ترین رکن تربیت جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم گفت: اجتماع کوچک خانواده رکن اساسی تعلیم و تربیت جامعه بوده و مدرسه و محیط آموزشی در مراتب بعدی قرار دارند.

خانواده اساسی‌ترین رکن تربیت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی یوسفی در چهارمین همایش سراسری روز ملی خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری روز ملی خانواده با تأسی به قرآن کریم صورت گرفته است و دارای جنبه‌های الهی است.

وی افزود: زمانی که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در بستر بیماری بودند پیامبر اسلام(ص) با جمعی از اصحاب به عیادت آن‌ها رفتند و پس از آن توصیه‌ای گران‌قدر به حضرت علی(ع) می‌فرمایند مبنی بر اینکه بهتر است برای شفای آن‌ها نذر کنید.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه خانواده امیرالمؤمنین(ع) به شکرانه بهبود فرزندانشان سه روز روزه گرفتند گفت: در هر سه روز و هنگام افطار افرادی به در خانه آن‌ها مراجعه می‌کنند و اهل عبا(ع) نیز غذای خود را به آن‌ها بخشیده و بدون افطار روزه می‌گیرند که پس از مشاهده این حالت توسط حضرت محمد(ص)، آیه «هل اتی» در شأن این خانواده الهی نازل می‌شود.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه خانواده‌های ایرانی بیان داشت: تکریم روز ملی خانواده باید منجر به رسیدن به جامعه مدنظر خداوند و تربیت مورد رضایت پیامبر اسلام(ص) شود.

یوسفی با بیان اینکه دشمنان نتوانستند در جنگ تحمیلی بر ملت ایران پیروز شوند افزود: روز ملی خانواده و برگزاری همایش‌های این‌چنینی باید در راستای تکریم و تشویق خانواده‌های موفق باشد و دیگران را نیز به سمت اهداف متعالی خانواده اسلامی سوق دهد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر تأسی به سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ابراز کرد: تمسک به راه و شیوه زندگی آن بزرگواران موجب شکست دشمنان می‌شود زیرا خانواده‌ای که به سمت الهی شدن و تربیت دینی فرزندان گام بر می‌دارد سدی مقاوم در برابر مستکبران به وجود آورده و آن‌ها را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌گذارد.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) دو میراث ماندگار یعنی قرآن و عترت را در میان مسلمانان به ودیعه نهاد و برای رسالت خویش اجر و مزدی درخواست نکرد بنابراین بهترین سپاس از ایشان، پیروی کامل از دستورات خداوند و سیره اهل بیت(ع) است.

یوسفی الگو قرار دادن خانواده اهل بیت(ع) و تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش را از جمله اهداف همایش سراسری روز ملی خانواده دانست و گفت: مشارکت خانواده به عنوان رکنی اساسی در جامعه و نقش گسترده آن در توسعه منابع انسانی در سند بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: تقویت جایگاه خانواده و تکریم خانواده‌ها و والدین موفق از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر تقویت خانواده‌های ایرانی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان افزود: جوانان ما عاشق اهل بیت(ع) و دین هستند و چنین کسانی هیچ‌گاه در مقابل دشمنان متزلزل نخواهند شد.

یوسفی خواستار توجه همگانی به مسئله خانواده در سراسر کشور به ویژه استان قم شد و اظهار کرد: هر روز باید روز خانواده باشد زیرا این اجتماع کوچک رکن اساسی تعلیم و تربیت جامعه بوده و مدرسه و محیط آموزشی در مراتب بعدی قرار دارند.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: دشمنان مترصد فرصت بوده و از هر رخنه‌ای برای نفوذ در میان کودکان و نوجوانان مسلمان استفاده می‌کنند بنابراین مسئولان باید با توجه اساسی به خانواده‌ها و ارائه الگویی مناسب به آن‌ها، جبهه جنگ نرم با دشمنان را تقویت کنند.

وی ادامه داد: والدین نیز باید تلاش کنند تا خانواده‌ای اسلامی و مورد رضایت خداوند و اهل بیت(ع) را سامان داده و با تمسک به شیوه تعلیم و تربیت دینی از برکات آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول