اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد

ضرورت توجه به نهاد خانواده در تصمیم‌گیری‌های استانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم توجه به پیوست خانواده در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی استان قم را از ضروریات حمایت از این نهاد دانست.

ضرورت توجه به نهاد خانواده در تصمیم‌گیری‌های استانی

معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز خانواده اظهار کرد: این روز به احترام نمونه‌ترین خانواده دنیا که امام علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندانشان هستند نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: این خانواده الگوی تمام خانواده‌های دنیا است و ویژگی‌های یک خانواده موفق را می‌توان از سیره این بزرگواران دریافت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ابراز داشت: ستاد ملی زنان و خانواده به تازگی مصوبه‌ای داشته که طبق این مصوبه هر طرحی که در کشور تصویب می‌شود، باید پیوست خانواده داشته باشد.

وی گفت: در گذشته نیز این موضوع سابقه داشته و مسائل مربوط به خانواده با عنوان پیوست فرهنگی در طرح‌ها پیگیری می‌شد.

ظهیری خاطر نشان کرد: اهمیت مسئله خانواده موجب شد که برای این موضوع یک پیوست جداگانه در نظر گرفته شود.

وی افزود: این موضوع به این معنا است که تمام طرح‌هایی که اجرا می‌شود باید در زمینه عدم آسیب به خانواده و رعایت نکات ضروری در زمینه استحکام این نهاد ارزشمند، بررسی شده باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به توجه به پیوست فرهنگی طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان قم اظهار کرد: مسائل فرهنگی و تأثیرات اجتماعی این طرح‌ها در این پیوست مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پیوست خانواده در طرح‌های جدید استانی خاطر نشان کرد: این موضوع نقطه امیدی است تا موضوع خانواده از سوی تصمیم‌گیران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ظهیری گفت: در این میان موضوع مهم توجه به مسائلی است که موجب تزلزل در نهاد خانواده می‌شود.

وی فراغت پدر و مادر برای حضور در فضای خانواده، مسائلی که آرامش محیط خانواده را مختل می‌کند و سبک زندگی را از موضوعات مهمی دانست که باید نسبت به آن در تمام تصمیم‌گیری‌ها اهتمام ویژه داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی خاطر نشان کرد: در زمینه اصلاح سبک زندگی خانواده‌های ایرانی تمام دستگاه‌ها مسئول هستند.

وی ادامه داد: اداره‌ کل امور بانوان و خانواده استانداری قم در بسیاری از کارگروه‌هایی که در عرصه‌های مختلف مدیریت استانی تصمیم‌ساز هستند، عضو بوده و از این پس این نقش باید جدی‌تر دیده شود.

ظهیری بیان داشت: اداره کل امور بانوان و خانواده نسبت به مسئله تشکیل خانواده‌ و تثبیت و تعالی آن یک وظیفه ذاتی دارد که به طور جدی آن را پیگیری می‌کند.

وی گفت: امور فرهنگی ترویجی، فعالیت‌های پیشگیرانه و فعالیت‌های آموزشی از مهم‌ترین مسائلی هستند که در اداره‌ کل امور بانوان و خانواده استانداری قم مورد توجه قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم ابراز داشت: برنامه‌های آموزشی ما در سه سطح آموزش‌های قبل از ازدواج، آموزش بدو ازدواج و آموزش‌های تحکیم خانواده دنبال می‌شود.

وی گفت: یک سری از دوره‌های آموزشی نیز در قالب آموزش برای پیشگیری مسائلی که خانواده را تضعیف می‌کند، دنبال می‌شود که آموزش برای پیشگیری از اعتیاد و کنترل‌های اجتماعی از جمله آنها است.

ظهیری با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه ازدواج گفت: طرح مطلع مهر برای زوجینی که تازه ازدواج کرده‌اند، در سه بعد روانشناسی، احکام و آموزش‌های پزشکی طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح برای کسانی که پنج سال نخست زندگی خود را می‌گذرانند، در ادارات اجرا می‌شود و هم‌اکنون مربیان این طرح در حال آموزش هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم برگزاری کارگاه‌های مهارتی در پایگاه‌های اجتماعی و تقویت مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات استانداری قم در این زمینه دانست.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول