اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی خانواده

خانواده‌های نمونه قمی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: چهارمین همایش سراسری روز ملی خانواده در قم برگزار شد و طی آن تعدادی از خانواده‌ها، پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش قم تجلیل شدند.

خانواده‌های نمونه قمی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم چهارمین همایش سراسری روز ملی خانواده هم‌زمان با روز ملی خانواده پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش علی یوسفی، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به شأن نزول آیه «هل اتی» و نیز دلیل نام‌گذاری روز ملی خانواده مواردی را در خصوص اصل تعلیم و تربیت و نقش اساسی خانواده به عنوان رکن اصلی این موضوع در جامعه مطرح کرد.

وی در این رابطه گفت: مشارکت خانواده به عنوان رکنی اساسی در جامعه و نقش گسترده آن در توسعه منابع انسانی در سند بنیادین آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

یوسفی خاطر نشان کرد: هر روز باید روز خانواده باشد زیرا این اجتماع کوچک رکن اساسی تعلیم و تربیت جامعه بوده و مدرسه و محیط آموزشی در مراتب بعدی قرار دارند.

قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز ملی خانواده بخش بعدی مراسم بود و در ادامه این همایش سرپرستان برخی از خانواده‌های نمونه قمی به بیان نظرات خود پرداختند.

هر یک از این افراد نیز در وقت در نظر گرفته شده مسائلی را در خصوص دلایل موفقیت خود و خانواده‌هایشان مطرح کرده و شیوه تربیت به کار گرفته شده در خانواده خویش را برای حضار شرح دادند.

حجت‌الاسلام اللهیاری که یکی از این افراد بود با قرائت شعری از پدر خویش که در ارتباط با انقلاب اسلامی سروده شده بود، دلیل اصلی موفقیت خود را در تمام عرصه‌های زندگی، احترام به والدین و تکریم آنان دانست و افزود: نماز اول وقت و توجه به مسائل دینی چیزی بود که از پدر و مادرم آموختم و در زندگی به کار بستم.

پس از آن حامد محقق‌زاده کارشناس آموزش خانواده و از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی خود را با موضوع «تبیین جایگاه خانواده نمونه با رویکرد خانواده اسلامی» آغاز کرد و با بیان اینکه جهان امروز دنیای استدلالات است والدین را به ارائه دلایل منطقی برای توصیه‌ها و اوامر به فرزندان فراخواند.

وی همچنین با اشاره به برخی از عوامل اضطراب و پریشانی در میان خانواده‌ها و برشمردن برخی از مسائل تأثیرگذار در این زمینه گفت: والدین نباید دین تفسیر شده توسط خود را به فرزندان تحمیل کنند ضمن اینکه باید به تفاوت سن خود با کودکان نیز توجه کرده و در جهان امروز دلایل منطقی برای توصیه‌های خود ارائه دهند.

در ادامه حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در سخنان کوتاهی خواستار توجه اساسی به بنیان خانواده به عنوان نهادی مقدس در اسلام شد و افزود: اگر بخواهیم مبارزه با دشمنان را در جبهه تهاجم فرهنگی به معنای واقعی کلمه تحقق بخشیم باید مسئله خانواده را مورد توجه قرار داده و تقویت این بنیان مهم را در دستور کار قرار دهیم.

تجلیل از خانواده‌های نمونه عضو خانواده آموزش و پرورش استان قم پایان‌بخش این همایش بود و با اهدای لوح و جوایزی از سرپرستان این خانواده‌ها تقدیر شد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول