اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

ورود 43 هزار گردشگر خارجی به خراسان‌شمالی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی با اشاره به هدف‌گذاری 43 هزار نفری گردشگر خارجی برای ورود به این استان گفت: تحقق ورود این میزان گردشگر خارجی برای خراسان‌شمالی ممکن نیست.

ورود 43 هزار گردشگر خارجی به خراسان‌شمالی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 7.5 میلیون سهم گردشگر خارجی به کشور طی امسال، 43 هزار نفر سهم خراسان‌شمالی بوده که این رقم بزرگی بوده و به طور حتم تا پایان امسال به این رقم نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 600 خارجی به استان سفر کرده‌اند، افزود: در بهترین حالت تا پایان امسال به سه برابر این رقم دست خواهیم یافت.

کاظمی گفت: برای افزایش ورود اتباع خارجی برای سفر به استان، نشست‌هایی با خراسان‌رضوی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس این اداره کل برای این افراد اردوهای یک‌روزه‌ای را پیش‌بینی کرده تا از اماکن گردشگری و تفریحی سطح استان نیز بازدید و با ظرفیت‌های خراسان‌شمالی آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی این گردشگران را با ملیت‌های افغانستان، فیلیپین و ... عنوان کرد.

وی همچنین راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌شمالی را یک ظرفیت برای افزایش شمار گردشگران برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با قول مساعدی که استاندار در این زمینه داده‌اند، افزایش شمار گردشگران به استان رقم بخورد.

کاظمی راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اترک و پیگیری برای برقراری پروازهای هوایی به کشورها و مناطق مختلف را سبب توسعه گردشگری خارجی خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به برنامه ثبت جهانی شهر تاریخی بلقیس اسفراین گفت: این بنای تاریخی یکی از عظیم‌ترین بنا‌های خشتی است که در سه کیلومتری اسفراین واقع شده است.

وی تصریح کرد: این شهر تاریخی قدمتی بیش از هزار ساله داشته که می‌تواند به منزله ارگ بم در خراسان‌شمالی باشد، این شهر که روزگاری در حاشیه جاده ابریشم قرار داشته است، جزو عظیم‌ترین میراث‌های خشتی ایران پس از ارگ بم بوده که برای مرمت مورد عنایت سازمان در سفر رهبری نیز قرار گرفت.

کاظمی همچنین با اشاره به اینکه پایگاه بلقیس در مرحله نهایی شدن است، افزود: بخش اعظمی از دیوار ارگ تاریخی بلقیس مرمت شده و سایت موزه‌ها در این محوطه تاریخی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی افزود: با عنایت به مرمت بنای شیخ آذری و همچنین نصب تابلوی راهنما در محوطه پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بلقیس پلان گردشگری این پایگاه تدوین شده است که تایید و نهایی خواهد شد.

وی در ادامه از برنامه کاوش‌های باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی استان خراسان‌شمالی توسط هیئت باستان‌شناسی خبر داد.

کاظمی تصریح کرد: این هیئت در گذشته قرار بوده در استان حضور یابند که به خاطر مشکلاتی در آینده نزدیک در استان استقرار می‌یابند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول