اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش پزشکی قانونی خبر داد

برگزاری همایش طب و قضا در اردیبهشت ماه 92

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش پزشکی قانونی از برگزاری همایش طب و قضا به میزبانی شیراز در اردیبهشت‌ ماه سال 92 خبر داد.

برگزاری همایش طب و قضا در اردیبهشت ماه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند عبدالرئوف ادیب‌زاده ظهر امروز در نشست خبری که با حضور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با حضور تعداد کثیری از اطبا و قضات همزمان با اردیبهشت 92 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آشنایی قضات با مسائل پزشکی و آشنایی اطباء با مسائل حقوقی سبب تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و رفع ابهامات می‌شود، افزود: پزشکان باید با وظایف قانونی خود آشنا شوند.

معاون آموزش و پژوهش پزشکی قانونی کشور آموزش‌های مختلفی از جمله آموزش پرسنل (غیرپزشکان)، پزشکان و نیروهای جدید که وارد سازمان می‌شوند را از جمله برنامه‌های معاونت آموزش و پژوهش پزشکی قانونی کشور عنوان کرد.

ادیب‌زاده به تربیت دستیار تخصصی پزشکی قانونی در دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی اشاره کرد و یادآور شد: در مدت سه سال تحصیل این افراد، دو سال به صورت ویژه آموزش‌های علمی و تشریحی را در پزشکی قانونی فرا می‌گیرند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پزشکی قانونی کشور نیز از همکاری 800 پزشک با این مجموعه خبر داد و گفت: برای رسیدن به استانداردها 2 هزار پزشک دیگر در مجموعه ادارات پزشکی قانونی کشور نیاز است.

حامد نائیجی افزود: متناسب با پیچیده شدن جرائم باید نیروها، امکانات و تجهیزات مجموعه پزشکی قانونی کشور نیز به روز شود.

وی فعالیت این نهاد را در سه بخش معاینات و کمیسیون‌ها، تشریح، و آزمایشگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: 15 درصد فعالیت‌ها در بخش آزمایشگاه‌ها، پنج درصد تشریح و بقیه مربوط به معاینات و کمیسیون‌ها است.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل پزشکی قانونی کشور از ساخت 15 پروژه در مجموعه پزشکی قانونی کشور خبر داد و یادآور شد: شرایط کلی پیشرفت این پروژه‌ها مطلوب نیست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول