اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد

تشکیل 1865 پرونده قصور پزشکی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: از ابتدای امسال یک هزار و 865 پرونده قصور پزشکی در کشور تشکیل شده که از این تعداد 40 درصد محکوم شده‌اند.

تشکیل 1865 پرونده قصور پزشکی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد شجاعی ظهر امروز در نشست خبری در بیرجند اظهار کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی خراسان جنوبی که به کمیسیون ارجاع شده‌اند نیز 43 مورد است.

وی از انجام 181 هزار و 690 آزمایش در 32 آزمایشگاه فعال در پزشکی قانونی کشور خبر داد و افزود: انجام این تعداد نمونه آزمایش 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آزمایشات در بحث سم‌شناسی بوده است، تصریح کرد: نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه‌های مرجع 125 هزار و 101 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 8.5 درصد رشد داشته است.

شجاعی از انجام 20 هزار و 298 مورد آزمایش سرولوژی خبر داد و بیان کرد: تعداد 32 هزار و 989 مورد نیز آزمایش پاتولوژی طی این مدت در کشور انجام شده است.

وی از انجام 3 هزار و 309 مورد آزمایش ژنتیک از ابتدای سال در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: تعداد معاینات نیز یک‌میلیون و 57 هزار بوده است.

* راه‌اندازی بانک ژنتیک در پزشکی قانونی کشور

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به راه‌اندازی بانک ژنتیک اشاره کرد و گفت: بانک ژنتیک سازمان پزشکی قانونی کشور امسال تشکیل شده و مراکز اصلی که نمونه‌های آزمایشگاهی را باید انجام داده و به بانک ارسال کنند تعداد 10 مرکز پیش‌بینی شده که در حال حاضر پنج مرکز راه‌اندازی شده و تا پایان سال به 10 مرکز می‌رسد.

شجاعی از کشته شدن تعداد 10 هزار و 600 نفر بر اثر تصادفات در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: بیشترین علت فوتی‌های ناشی از تصادفات ضربه به سر بوده است.

وی یادآور شد: هزینه راه‌اندازی مراکز آزمایش ژنتیک به دلیل قیمت بالای دستگاه‌های مورد نیاز بسیار زیاد است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول