اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کتاب زمینه‌ساز دستیابی به رشد و کمال الهی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب از جمله اموری است که انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می‌دهد و انسان به برکت آن در سیر تکاملی خود قرار می‎گیرد.

کتاب زمینه‌ساز دستیابی به رشد و کمال الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع کتابداران این استان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در آغازین روز از هفته کتاب و کتابخوانی قرار داریم و گردهم آمدن برای موضوع کتاب بسیار شایسته و بااهمیت است.

وی با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی از ضروری‌ترین موضوعات روز است و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

نکونام با بیان اینکه هرچیزی که زمینه‌ساز کمال بشری باشد، عبادت به شمار می‌رود، افزود: برهمین اساس کتاب یکی از بزرگترین عبادت‌هایی است که می‌تواند به انسان کمال ببخشد و روح او را از زمین خاکی برهاند.

وی ادامه داد: در همین راستا سخن گفتن از کتاب از ضروری‌ترین امور جامعه بوده و این موضوع از فضیلت و ارزش معنوی والایی برخوردار است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کتاب انسان را در مسیر دستیابی به کمال الهی قرار می‌دهد، تصریح کرد: کتاب از جمله اموری است که انسان را در مسیر بندگی خدا قرار می‎دهد و انسان به برکت آن در سیر تکاملی خود قرار می‎گیرد.

نکونام بر ضرورت نهادینه ‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا در آن در راستای نهادینه ‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

وی، نهادینه ‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را لازمه برنامه‌ریزی مدون دانست و افزود: برپایی گفتمان‌های متعدد و تدوین برنامه‌‌های ویژه در این راستا بسیار کارساز و موثر است.

نکونام بر ضرورت ایجاد جاذبه در چاپ کتاب تاکید و تصریح کرد: باید به سمت چاپ کتاب‌های پرجاذبه، زیبا و بامحتوا حرکت کرد تا اقبال مردم به مطالعه بیشتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در فضاسازی کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای عمل کرد که فضای بانشاط و زیبایی برای مراجعه‌کنندگان به وجود آورد.

نکونام تصریح کرد: با به کارگیری سلیقه و ایجاد جاذبه در نشر کتاب‌ها می‎توان افراد جامعه را به مطالعه بیشتر تشویق کرد.

وی در ادامه بر ضرورت برپایی کتابخانه‌های سیار در روستاهای محروم تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم کرد تا مردم در روستاهای محروم استان نیز از نعمت کتاب و کتابخوانی بی‌بهره نمانند.

نکونام با بیان اینکه ماندگاری کتاب در خانه‌های مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: باید تا می‌توان مردم را به مطالعه و خرید کتاب تشویق و آن‌ها را به حفظ و نگهداشت کتاب‌هایی که در خانه دارند ترغیب کرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: برای ارتقابخشی به سطح فکر و نگرش مردم باید از تنگ‌نظری‌ها دوری کرد و با یک دید درست و باز به چاپ و نشر کتاب پرداخت.

نکونام افزود: باید همه اقشار و آحاد مردم تلاش کنند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از پیش در جامعه ترویج و تعمیق داده شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول