اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مجاهدت جوان مازندرانی صورت گرفت

وزیر ورزش با نامگذاری «روز نجات غریق» موافقت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: وزیر ورزش با نامگذاری 20 تیرماه به عنوان روز نجات غریق موافقت کرده است.

وزیر ورزش با نامگذاری «روز نجات غریق» موافقت کرد

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل با اشاره به اینکه حسین ابراهیمیان جوان هنرمند آملی در روز 20 تیرماه با به خطر انداختن جان خود یک غریق را در سواحل مازندران نجات داده است، یادآور شد: شجاعت این جوان آملی باعث از دست رفتن جان خود و نجات جان یک انسان دیگر شد.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه‌شب 18 آبان ماه به مناسبت سالروز تولد این جوان شب شعر جوان آملی در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، افزود: تا قبل از این همایش سه نشست با حضور دوستان و خانواده این جوان برگزار شد تا بتوانیم یادمانی ارزشمند برای وی تدارک ببینیم.

محمدی با اعلام اینکه خانواده این جوان در نامه‌ای به وزیر ورزش از وی خواسته بودند 20 تیرماه را به نام روز نجات غریق نامگذاری کنند، بیان داشت: در مراسم شب شعر به صورت غیرمنتظره معاون استان‌های وزارت ورزش متن پیام وزیر را قرائت کرد که در آن عباسی با این نامگذاری موافقت کرده بود.

این مسئول ادامه داد: وزیر ورزش در این پیام مرحوم سید حسین ابراهیمیان را مصداقی از شکوه و عظمت فرهنگ جوانمردی و پهلوانی و ایثار و نشانه‌ای از تأسی آن زنده یاد از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی و پرورش در خانواده‌ای از تبار سیادت، رشادت، شهادت، جانبازی، آزادگی و رزمندگی عنوان کرده و گفته بودند که او نشان داد که ایثار و فداکاری پابرجاست و با نثار جان شیرینش این را بر همگان ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه شب شعر جوان آملی به نام جرعه‌ای از ایثار برگزار شد، گفت: در این همایش به خانواده حسین ابراهیمیان تندیس ایثار اهدا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با تاکید بر اینکه همایش 18 آبان همه ساله در آمل برگزار می‌شود، افزود: به مناسبت رشادت این جوان تندیس ایثار در شهرستان آمل تهیه شده است و هر ساله به یک خانواده ایثارگر آملی تعلق می‌گیرد.

انتهای‌ پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول