اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

برخورد قانونی با تولید‌کنند‌گان مصالح ساختمانی غیراستاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در این استان که مصالح با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد تولید کنند، برخورد قانونی می‌شود.

برخورد قانونی با تولید‌کنند‌گان مصالح ساختمانی غیراستاندارد

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: در راستای تحقق فرموده مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و سرمایه ملی ایمن‌سازی کالاها و خدمات نیز باید بیش از پیش در رأس اولویت‌های استاندارد قرار گیرد تا جامعه‌ای ایمن و سلامت برای همه ایرانیان محقق گردد.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که مصالح با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد تولید کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: تولید مصالح ساختمانی نامرغوب، موجب ضرر و زیان به مصرف‌کننده می‌شود و شهروندان باید ایمنی ساختمان را با خرید مصالح استاندارد تأمین کنند در همین راستا نظارت کارشناسان اداره‌کل بر واحد‌های تولید مصالح ساختمانی تشدید می‌شود و تمامی این کارگاه‌ها به طور دائم از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمون تحت نظارت هستند و در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت، طبق آیین‌نامه‌های اجرایی و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: فوم‌های ساختمانی از مصالح تأثیر‌گذار در استحکام بنا و عایق بودن حرارت، صوت و رطوبت است و استفاده از فوم‌های غیراستاندارد می‌تواند موجب اشتعال شدید بلوک‌ها و آتش‌سوزی و ایجاد گازهای سمی شده و خطرات جانی و مالی به همراه داشته باشد.

محمدی ضمن تأکید در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد از هم‌استانی‌ها خواست هنگام خرید فوم به کیفیت آن توجه داشته باشند و در صورت خرید فوم از مصالح فروشی‌ها از نشان‌گذاری روی محصول شامل تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و میزان تراکم مطمئن شوند.

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین به منظور کمک به ارتقای کیفی مصالح ساختمانی شامل فوم‌های پلی‌استایرن، شن و ماسه، آجر، بلوک دیواری و سقفی از شهروندان درخواست می‌شود، مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را از واحدهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تهیه کنند.

محمدی گفت: سلامت انسان‌ها بزرگترین اولویت استاندارد می‌باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول