اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

تصویب نظام‌نامه مشخص برای ادارات / طرح قانون نظام‌مند شدن صدا و سیما

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مطرح شدن طرح قانون نظام‌مند صدا و سیما ظرف دو ماه آینده در مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی نظام‌نامه مشخصی را برای ادارات و نهادهایی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهند، تصویب می‌کند.

تصویب نظام‌نامه مشخص برای ادارات / طرح قانون نظام‌مند شدن صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی در جمع مسئولان و شعرای شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره شعر غدیریه شمال‌غرب کشور از شاعران شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره شعر غدیریه شهرستان بناب به خاطر ارائه و قرائت اشعار با محتوا تقدیر کرد.

وی خطاب به شاعران گفت: به دو نفر از شاعران عزیزی که زیارت امین‌الله را به شعر در آورده و در جشنواره سیزدهم ارائه کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

* کارهای فرهنگی دارای نظام‌نامه می‌شوند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به خاطر تعدد برنامه‌های فرهنگی توسط ادارات و نهادها، هیچ‌کس پاسخگوی هزینه‌های صورت گرفته برای مسائل فرهنگی نیست از این رو کمیسیون فرهنگی مجلس در نظر دارد نظام‌نامه مشخصی را برای ادارات و نهادهایی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهند، تصویب کند.

وی با اشاره به اینکه طی 33 سال گذشته صدا و سیما نیز قانون نظام‌مندی نداشته است؛ تصریح کرد: در دوره هشتم مجلس کارهایی انجام شد و این دوره نیز برای اینکه صدا و سیما قانون‌مند شود، ظرف دو ماه آینده طرح قانون نظام‌مند صدا و سیما در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

باقری‌بنابی همچنین از نظارت بیشتر کمیسیون فرهنگی مجلس به مسائل فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجلس باید قبل از تولید و بعد از تولید و در زمان اجرای فیلم به آن نظارت کند.

بخش فرهنگ مظلوم‌ترین بخش کشور است

وی تأکید کرد: با وجود اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده، ولی تاکنون بودجه مناسبی برای مسائل فرهنگی در کشور اختصاص نیافته و در واقع به عنوان مظلوم‌ترین نهاد شناخته می‌شود.

نماینده مردم بناب در مجلس اضافه کرد: در تلاشیم تا بتوانیم بودجه قابل قبولی را برای مسائل فرهنگی در مجلس اختصاص دهیم.

باقری‌بنابی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه شعر غدیریه ماهیت ما است، از عدم استقبال مردم از این جشنواره انتقاد کرد و گفت: باید برای اینکه بتوانیم دلایل عدم استقبال مردم از این جشنواره را پیدا کنیم، باید علل و عوامل آن را بررسی و برای رفع آن قدم برداریم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول