اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

شهرداری همدان قانون پرداخت نیم درصد را اجرا نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: شهرداری همدان نسبت به قانون پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها هیچ‌گونه التزامی ندارد.

شهرداری همدان قانون پرداخت نیم درصد را اجرا نمی‌کند

ارشاد استعدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شهرداری همدان برنامه‌ای برای کتابخانه‌ها نداشته است، افزود: شهرداری همدان هیچ‌گونه خدماتی به کتابخانه مرکزی همدان ارائه نمی‌دهد و برنامه‌ای در این زمینه نداشته است.

وی تصریح کرد: ضعیف‌ترین شهرداری در تحقق قانون نیم درصد کتابخانه‌ها، شهرداری همدان است و در اینجا تشکر می‌کنم از شهرداری‌های ضعیفی که از شهرداری همدان بهتر عمل کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه ما از درون استان حمایت‌هایی نداریم و شهرداری نیز اصلاً حمایت نمی‌کند، گفت: در محوطه‌سازی کتابخانه انتظاری نداریم، اما حداقل برای آسایش جوانان و نوجوانانی که به کتابخانه مرکزی مراجعه می‌کنند، اقداماتی را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی روزانه حداقل 500 نفر مراجعه‌کننده دارد، اظهار کرد: در ایام کنکور، امتحانات و در ایام پیک کارهای مطالعاتی بالغ بر 2 هزار نفر به کتابخانه مرکزی تردد می‌کنند که همین نیازمند توجه به ارائه خدمات به این افراد است.

استعدادی ادامه داد: واقعاً ما چه خدماتی به آنها می‌دهیم؟ چه کمکی به جوانان ارائه کرده‌ایم؟ به طوری که هنوز به ایجاد ایستگاه اتوبوس و تاکسی که از وظایف شهرداری است و نیاز اولیه مراجعه‌کنندگان به کتابخانه به شمار می‌رود، توجهی نشده و برای نابینایان نیز مسیر ترددی در نظر گرفته نشده است.

وی با طرح این سئوال که آیا کتابخانه مرکزی جزو شهر و خدمات شهری حساب می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: شورای شهر عزمش را جزم کرده که کتابخانه را ببیند و این برای ما مهم است که شورای شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را قانونی عنوان کرد و گفت: پرداخت این نیم درصد باید عملیاتی شود چرا که در نظام جمهوری اسلامی عدم انجام قانون حرام است و ما که در کشور علوی ـ اسلامی رعایت قانون را فتوای امام و رهبری می‌دانیم، باید به قوانین احترام بگذاریم.

وی پرداخت نیم درصد را شفاف و قانونی دانست و گفت: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری همدان نسبت به این قانون هیچ گونه التزامی ندارد و پایبندی به اجرای قانون نیم درصد را ندارد.

استعدادی با تشکر از استاندار همدان به خاطر پیگیری مسائل کتابخانه مرکزی یادآور شد: دستورات خوبی به معاونت برنامه‌ریزی و عمرانی داده شده است و دیوان محاسبات نیز اقدامات خوبی را شروع کرده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها باید فرهنگ‌سازی صورت شود، افزود: با تحقق نیم درصد نباید احساس شود که این قرار است به فرد داده شود بلکه این نیم درصد مستقیم در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تحقق نهضت مطالعه مفید به کار می‌رود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول