اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خانواده

طرح ایستگاه مشاوره ورزشی ویژه بانوان در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه روز خانواده طرح ایستگاه مشاوره ورزشی ویژه بانوان در زیارتگاه حبیب‌بن موسی(ع) شهرستان کاشان برگزار شد.

طرح ایستگاه مشاوره ورزشی ویژه بانوان در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان این شهرستان ظهر امروز در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، ارتقای سطح سلامت و ترویج ورزش همگانی در جامعه به ویژه بین بانوان را از اهداف برگزاری این طرح دانست.

صدیقه سادات هاشمی‌نسب با تأکید بر لزوم سلامت بانوان در راستای داشتن جامعه‌ای سالم و پویا افزود: در قالب این طرح بانوان به طور رایگان از سلامت عمومی خود مانند فشار خون، قد و وزن خود آگاه می‌شوند و در صورت داشتن مشکل و یا بیماری از مشاوره کارشناسان حاضر در این ایستگاه بهره‌مند می‌شوند.

وی کاهش وزن، تغذیه، حرکات اصلاحی، بازتوانی در ورزش سالمندان، نقش ورزش در کاهش ناهنجاری‌های اسکلتی، ورزش در دوران بارداری، استعدادیابی و پاسخ به سؤالات رایج ورزشی بانوان را از دیگر بخش‌های مشاوره‌ای در ایستگاه مشاوره ورزش بانوان برشمرد.

مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان کاشان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور افزایش آگاهی شهروندان بسته‌های سلامت شامل راهنمای تغذیه در دوره سالمندی، برنامه تناسب اندام، تمرینات ورزشی، راه‌های پیشگیری از کمبود ید در دانش‌آموزان، بیماری‌های قلبی عروقی، استرس، توصیه‌های تغذیه‌ای آترواسکلروز و راز طول عمر به شرکت‌کنندگان در این طرح اهدا شد.

به گفته وی داشتن جامعه‌ای سالم نیازمند وجود خانواده‌های سالم است که برای تحقق این امر ابتدا باید سلامت جسم و روان بانوان و سطح آگاهی آنها افزایش یابد.

هاشمی‌نسب تصریح کرد: در بسیاری از موارد بانوان از مشکلاتی رنج می‌برند که با دانستن برخی نکات ساده مانند برخی تمرینات ورزشی و اصول صحیح تغذیه مشکلشان برطرف می‌شود لذا یکی از اهداف طرح ایستگاه مشاوره ورزشی آموزش همین نکات به بانوان است.

طرح ایستگاه مشاوره ورزشی ویژه بانوان کاشان به همت امور بانوان اداره ورزش و جوانان و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول