اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

پسته کرمان بهترین بازار را در جهان دارد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پسته ما در کالیفرنیای آمریکا با نام پسته کرمان کاشته شده، اما پسته کرمان در بازار بین‌المللی به علت کیفیت بهتر بازارپسندتر است و طرفداران بیشتری دارد.

پسته کرمان بهترین بازار را در جهان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، جهانگیر پرهمت در جشنواره ملی پسته در سیرجان اظهار داشت: در بحث تولید علم و فناوری در حوزه پسته پیشرفت خوبی داشته‌ایم و امروز از توانمندی قابل توجه‌ای برخوردار هستیم.

وی عنوان کرد: در بحث علم و فناوری پسته همان طور که محوریت تولید این محصول در ایران است و پسته را با نام ایران می‌شناسند در زمینه علم و فناوری در این بخش نیز رشد مطلوبی داریم.

پرهمت تصریح کرد: امروز اگر آب کرمان کم است، توصیه می‌کنیم که به سمت اقلام با آب کمتر برویم و در اصلاح باغ‌ها این امر را انجام دهیم، ما ناگزیر هستیم که به این سمت برویم، زیرا تامین آب از دیگر منابع ممکن است یک موضوع غیرممکن باشد.

این مسئول بیان داشت: پسته ما در کالیفرنیای آمریکا با نام پسته کرمان کاشته شده است، اما پسته کرمان در بازار بین‌المللی به علت کیفیت بهتر بازارپسندتر است و طرفداران بیشتری دارد.

پرهمت آب و هوا و اقلیم کرمان را از مهم‌ترین علت‌های کیفیت مطلوب پسته این استان ذکر کرد و افزود: باید در تولید پسته و برای کیفیت مناسب روند موجود را حفظ کنیم.

وی در مورد بحث استفاده از سم تصریح کرد: ما باید به سمت تولید سالم برویم و وزارت جهاد کشاورزی برای تولید سالم این موضوع را به جد پیگیری می‌کند و کمیته تخصصی توسط وزیر برای این موضوع تشکیل شده است.

پرهمت با اشاره به اینکه باید به سمت مصرف کمتر سم پیش رویم، اذعان داشت: اگر مصرف سم بیشتر موجب افزایش محصول می‌شود، این امر برای ما مزیت نیست ما باید هر چه می‌توانیم سم کمتری را استفاده کنیم.

وی گفت: هرچه اثربخشی سم برای از بین بردن بیماری و مبارزه با آفات بیشتر باشد، ماندگاری سم در محصولات کشاورزی نیز بیشتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مزیت پسته ایران در این است که محصول سالم تولید کنیم، اگر بخواهیم این بازار را حفظ کنیم باید در این زمینه نیز تلاش کنیم.

پرهمت افزود: در بحث آب که با محدودیت مواجه هستیم، اگر پسته‌کاران دو دور آبیاری در فصل سرما را کاهش دهند بر روی تولید اثری ندارد و کاهش نمی‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: 100 مرکز ترویج و آموزش کشاورزی کشاورزی در استان کرمان در خدمت کشاورزان است که بتوانند از دانش روز استفاده کنند.

به گزارش فارس، امروز جشنواره ملی پسته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی، معاونان وزیر ججهاد کشاورزی، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی و 20 سفیر از کشورهای مختلف در سیرجان گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول