اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیرجان:

سیرجان آماده برگزاری جشنواره ملی پسته است

خبرگزاری فارس: فرماندار سیرجان گفت: این شهرستان آمادگی کامل برگزاری جشنواره ملی پسته را با حضور مسئولان کشوری و محلی دارد.

سیرجان آماده برگزاری جشنواره ملی پسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدعلی توحیدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: جشنواره ملی پسته با مشارکت مردم، صاحبان و تولیدکنندگان و صنعت پسته پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف شناخت پسته سیرجان به کشور و جهانیان و معرفی تولیدات و صادرات این محصول، آگاهی بیشتر این محصول صادراتی غیر نفتی و در نهایت مسائل مربوطه به محصول پسته و صنایع آن است.

مسئول جشنواره ملی پسته سیرجان با بیان اینکه این جشنواره با شعار پسته طلای سبز محور توسعه صادرات غیر نفتی برگزار می‌شود، بیان داشت: امسال بیش از 45 هزار تن پسته از 60 هزار هکتار باغات پسته سیرجان تولید شد که سال خوبی برای تولید پسته در تاریخ سیرجان است.

فرماندار سیرجان تصریح کرد: امسال 37 درصد پسته استان را سیرجان تولید کرده است که یکی از شاخصه‌های جشنواره ملی پسته در سیرجان هم سال خوب تولید پسته بوده که همراه با جشن شکرگزاری پسته است.

توحیدی استقبال مردم به ویژه پسته‌کاران و تولیدکنندگان را در این جشنواره بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در این جشنواره که معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی همراه با مسئولان کشوری و استانی حضور می‌یابند از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صاحبان فرآوری پسته و ترمینال داران فرآوری پسته تجلیل می‌شود.

توحیدی هزینه جشنواره ملی پسته را مردمی اعلام کرد و بیان داشت: در این جشنواره تخصصی اعتبارات دولتی نداریم و این مشارکت یکی از امتیازات خوب جشنواره است.

مسئول جشنواره پسته سیرجان افزود: تا کنون 27 جلسه هماهنگی در برگزاری این جشنواره برگزار شده است و کمیته‌های اجرایی، مالی، علمی، فنی و اطلاع‌رسانی طی دو ماه گذشته تشکیل و برنامه‌ریزی کردند تا شاهد برگزاری یک جشنواره خوب پسته در سیرجان باشیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول