اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی

10 درصد منابع صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به منظور تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی تبدیل به ریال می‌شود.

10 درصد منابع صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن صالح‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان اظهار کرد: ستاد تسهیل به نیابت از وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت قانونی خوبی برخوردار است.

وی به نحوه تامین مواد اولیه و تدارک برای بخش تولید توسط بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب سیاست‌های حمایتی تلاش می‌کند مشکلات واحدهای مذکور را برطرف کند.

صالح‌نیا بخشی از مشکلات را مربوط به تامین منابع مالی دانست و تصریح کرد: بخشی از منابع از طریق صندوق توسعه ملی به استناد قانون بودجه 91 با تبدیل منابع به ریال و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها، امکان تسهیلات‌دهی به واحدهای تولیدی را فراهم کرده است.

معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به منظور تامین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی تبدیل به ریال می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش نرخ کالا و خدمات تلاش می‌شود ظرفیت‌ها برای تامین نقدینگی تا 80 درصد نیاز بنگاه‌های اقتصادی افزایش یابد.

وی بر استفاده از ذخایر بانک‌ها نزد بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ریالی تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در نرخ و تامین ارز به وجود آمده، تامین منابع برای گروه‌های 10گانه با راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی در حال انجام است.

صالح‌نیا با اشاره به امکان تهیه ارز از طریق اتاق مبادلات برای تامین منابع بخش‌های مختلف اقتصادی، ابراز کرد: با توجه به نوع ارز، کشور مربوطه و چگونگی پرداخت آن، با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار نظارت مستمر بر چگونگی پرداخت ارز مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی شد و بیان کرد: کارگروه تسهیلات در استان‌ها تشکیل شده و گیلان دومین استان کشور در معرفی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌ها است.

به گزارش فارس، ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان با حضور معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب 3 کارگروه بانکی، امور مالیاتی و گمرک، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان را بررسی کرد.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول