اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه آزاد اسلامی اراک

همایش ملی ضرورت‌های تحول در نظام اداری آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دومین همایش ملی چالش‌ها و ضرورت‌های تحول در نظام اداری ایران از امروز به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آغاز به کار کرد.

همایش ملی ضرورت‌های تحول در نظام اداری آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: عدم به کارگیری مدیران سیاسی در نظام اداری موجب بالا رفتن بهره‌دهی و کارایی می‌شود و اگر خواهان بهبود کارایی در نظام اداری هستیم باید از به‌کارگیری مدیران سیاسی خودداری کنیم.

غلامرضا معمارزاده اظهار داشت: سیاسی بودن مدیران موجب می‌شود مدیران به جای در نظر گرفتن مصالح همواره منافع را در اولویت قرار دهند که این مسئله خود مانع کارایی مطلوب مدیران می‌شود.

وی تصریح کرد: در کارهای اداری نباید مسائل سیاسی مطرح شود، مطرح شدن مسائل سیاسی در امورات روزمره خلل ایجاد می‌کند چرا که در پاره‌ای از موارد توجه به منفت‌طلبی به جای مصلحت‌اندیشی مانع اجرای امور اصلی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز با تاکید بر اینکه نظام اداری از اجزای جدایی‌ناپذیر نظام است گفت: شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های نظام اداری می‌تواند در موفقیت هر چه بیشتر نظام نقش مؤثری ایفا کند که امید می‌رود با برگزاری این همایش‌ها شاهد تحولات عمیقی در حوزه کارایی نظام اداری باشیم.

سعید آقاصادقی افزود: متاسفانه در حال حاضر نظام اداری کشور مبتنی بر بوروکراسی و غیر چالاکی است که باید با رفع کاستی‌ها در راستای بهبود کارایی کوشید.

وی گفت: تحول اداری در پیشبرد اهداف نظام و سرعت بخشی به توسعه متوازن کشور از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز با اشاره به ارسال 150 مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال مقالات به جشنواره 150 مقاله جمع‌آوری شد که از این تعداد 14 مقاله به صورت شفاهی و 18 مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

عباس ملک‌حسینی مدیریت منابع انسانی، ضرورت و جایگاه فناوری در تحول نظام اداری، ضرورت و نقش رویکرد سیستمی در تحول نظام اداری، جایگاه تقسیمات سیاسی کشور در تحول نظام اداری، مبانی فلسفی نظام اداری ایران، محور تحول نظام اداری، حفظ کرامت مردم در نظام اداری ایران، ضرورت تحول ساختاری در نظام اداری و مدیریتی و آسیب‌شناسی نظام اداری را از محورهای این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول