به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی صبح امروز در جلسه سلامت اداری ادارهکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اصلاح نظام اداری نیازمند کار همهجانبه با تدوین برنامه منسجم و پشتوانه قانونی، قضایی و عمومی است.
وی افزود: سلامت اداری مجموعه ساز و کارهای اداری بوده که همه در این حوزه باید وارد فضای کار شوند.
محمدی عنوان کرد: نگاه به بخش سلامت اداری نیازمند رویکردی عالمانه و کارشناسانه است.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید همه از این بخش مراقبت کنند و از هرگونه موضوعی که بر این روند سایه افکند، پرهیز شود.
وی ساختارهای معیوب را از عوامل بروز مشکلات دانست و گفت: روند تشکیلات اداری به دلایل مختلفی مثل نهال بزرگ شده و شاخ و برگ پیدا کرده و متناسب با جمعیت رشد کرده است.
این مسئول تصریح کرد: بزرگ شدن ساختارها سبب طولانی شدن و پیچیدگی کارها شده که باید ریشههای فساد و ساختارهای معیوب شناسایی شود تا پس از آن به رفع مشکلات پرداخت.
محمدی عدم شناخت از قوانین و مقررات را از دیگر مشکلات ساختار نظام اداری دانست و افزود: عدم شناخت قوانین و مقررات باعث میشود که هرگونه تصمیمگیری فاقد پشتوانه قانونی باشد و تخلف اتفاق افتد.
وی تاکید کرد: باید با تدوین ضوابط شفاف و روشن در قالب آییننامه و بخشنامهها زمینه لازم برای شناخت قوانین و مقررات بیش از پیش فراهم شود.
محمدی فقدان نظم و انضباط کاری را از دیگر مشکلات نظام اداری توصیف کرد و گفت: بینظمی و آشفتگی ریشه هر فسادی است که باید با اصلاح امور و حرکت در مسیر نظم و انضباط کاری از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.
مدیرکل استاندارد این استان بر ضرورت برگزاری دورههای آموزشی مستمر، کارآمد و به روز ویژه کارکنان و مدیران تاکید کرد و گفت: باید با ساده کردن امور، زمینه توسعه خدمات و تسهیل در کارها فراهم شود.
محمدی توسعه و ترویج باورهای اعتقادی و دینی را از ضرورتهای سلامت نظام اداری دانست و گفت: هیچ ارادهای مثل سلاح ایمان نمیتواند فساد اداری را کنترل کند.
وی اطلاعرسانی و شفافسازی فرایند کار را با استفاده از روشهای نوین فناوری خواستار شد و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیتهای نرمافزاری زمینه لازم برای شفافسازی فرایندهای کار فراهم شود.
انتهای پیام/صا10/چ3000