اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

سلامت نظام اداری با ترویج باورهای اعتقادی ممکن می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ اراده‌ای مثل سلاح ایمان نمی‌تواند فساد اداری را کنترل کند و سلامت نظام اداری با ترویج باورهای اعتقادی ممکن می‌شود.

سلامت نظام اداری با ترویج باورهای اعتقادی ممکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی صبح امروز در جلسه سلامت اداری اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اصلاح نظام اداری نیازمند کار همه‌جانبه با تدوین برنامه منسجم و پشتوانه قانونی، ‌قضایی و عمومی است.

وی افزود: سلامت اداری مجموعه ساز و کارهای اداری بوده که همه در این حوزه باید وارد فضای کار شوند.

محمدی عنوان کرد: نگاه به بخش سلامت اداری نیازمند رویکردی عالمانه و کارشناسانه است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید همه از این بخش مراقبت کنند و از هرگونه موضوعی که بر این روند سایه افکند،‌ پرهیز شود.

وی ساختارهای معیوب را از عوامل بروز مشکلات دانست و گفت: روند تشکیلات اداری به دلایل مختلفی مثل نهال بزرگ شده و شاخ و برگ پیدا کرده و متناسب با جمعیت رشد کرده است.

این مسئول تصریح کرد: بزرگ شدن ساختارها سبب طولانی شدن و پیچیدگی کارها شده که باید ریشه‌های فساد و ساختارهای معیوب شناسایی شود تا پس از آن به رفع مشکلات پرداخت.

محمدی عدم شناخت از قوانین و مقررات را از دیگر مشکلات ساختار نظام اداری دانست و افزود: عدم شناخت قوانین و مقررات باعث می‌شود که هرگونه تصمیم‌گیری فاقد پشتوانه قانونی باشد و تخلف اتفاق افتد.

وی تاکید کرد: باید با تدوین ضوابط شفاف و روشن در قالب آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ها زمینه لازم برای شناخت قوانین و مقررات بیش از پیش فراهم شود.

محمدی فقدان نظم و انضباط کاری را از دیگر مشکلات نظام اداری توصیف کرد و گفت: بی‌نظمی و آشفتگی ریشه هر فسادی است که باید با اصلاح امور و حرکت در مسیر نظم و انضباط کاری از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

مدیرکل استاندارد این استان بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر، کارآمد و به روز ویژه کارکنان و مدیران تاکید کرد و گفت: باید با ساده کردن امور، زمینه توسعه خدمات و تسهیل در کارها فراهم شود.

محمدی توسعه و ترویج باورهای اعتقادی و دینی را از ضرورت‌های سلامت نظام اداری دانست و گفت: هیچ اراده‌ای مثل سلاح ایمان نمی‌تواند فساد اداری را کنترل کند.

وی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی فرایند کار را با استفاده از روش‌های نوین فناوری خواستار شد و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری زمینه لازم برای شفاف‌سازی فرایندهای کار فراهم شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول