اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

مردم از خرید بخاری‌های بدون دودکش پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در آستانه فصل زمستان مردم از خرید وسایل گرمایشی بدون دودکش پرهیز کنند.

مردم از خرید بخاری‌های بدون دودکش پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی عصر امروز در نشستی با حضور واحدهای صنفی عرضه‌کننده وسایل گرمازا در اردبیل اظهار داشت: نظارت و کنترل برای اطمینان از نصب وسایل ایمنی بر روی بخاری‌های گازسوز اهمیتی فوق‌العاده دارد.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده همشهریان از وسایل گازسوز ضرورت دارد در این زمینه دقت و توجه کافی صورت بگیرد تا حادثه‌ای تلخ را در ایام زمستان شاهد نباشیم.

علایی خاطر نشان کرد: به اطلاع هم‌استانی‌ها می‌رسانیم که بخاری دودکش‌دار که دارای علامت استاندارد و مجهز به وسایل ایمنی نظیر سنسور حساس به کاهش اکسیژن و حرارتی است، ایمن می‌باشد که در خرید آن باید دقت و توجه لازم صورت بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: سنسور حساس به کاهش اکسیژن وسیله‌ای است که اگر میزان اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد بخاری را خاموش می‌کند.

وی در مورد سنسور حرارتی نیز بیان کرد: این سنسور نیز وسیله‌ای است که به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شده باشد و محصولات استحتراق به درون اتاق باز گردد، بخاری را خاموش می‌کند.

مدیرکل استاندارد اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: اداره کل استاندارد اردبیل با اجرای طرح طاها که همان نظارت بر کالاهای تولیدی استاندارد شده است در سطح بازار جلوی هرگونه خرید و فروش کالاهای غیراستاندارد را می‌گیرد.

علایی در ادامه گفت: ما سعی می‌کنیم نظارت‌های خود را برای کلیه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش به شکل عمده و خرده اعمال کنیم.

وی از برخورد جدی با متخلفان در این باب خبر داد و افزود: در صورت وجود کالاهای بدون استاندارد با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و اجازه نمی‌دهیم چنین کالاهایی وارد عرصه فروش شود.

علایی از تمام هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده بخاری‌های گازسوز بدون علامت استاندارد موارد را با تلفن گویای 1517 اداره کل استاندارد اردبیل اطلاع داده تا برخورد لازم با متخلفان صورت بگیرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول