اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان:

استفاده از وسایل غیراستاندارد خسارات زیادی را به بار می‌آورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: حوادث ناشی از استفاده از وسایل غیراستاندارد هر ساله خسارات جانی و مالی فراوانی را به بار می‌آورد.

استفاده از وسایل غیراستاندارد خسارات زیادی را به بار می‌آورد

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با وجود پیشرفت تکنولوژی و صنعت در تولید و ساخت دستگاه‌های مرکزی و تجهیزات مولد حرارت، هنوز در فصل سرما در بیشتر منازل مسکونی و حتی در شهرهای بزرگ از انواع بخاری‌های خانگی به منظور تولید انرژی گرمایی استفاده می‌شود و اگر استفاده از این وسایل توأم با رعایت اصول ایمنی نباشد خسارات مالی و آسیب‌های جانی فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی بیان داشت: نزول برف و باران در فصل زمستان نویدبخش ادامه حیات و بذل نعمات خداوندی است و چرخش این فصول انسان رابه تکاپوی معاش و صیانت از سلامت خود وا می‌دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: یکی از وسایل حرارتی که کاربرد آن بسیار زیاد در مراکز اداری و تجار و تولیدی، کارخانجات، انبارها و منازل مشهود است انواع منقل برقی است که به‌ منظور طبخ چای و گرم کردن غذا و محیط از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث ناشی از این وسیله تصریح کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در خصوص بهره‌گیری از این گونه وسائل همواره خسارات جانی و مالی فراوان و پشیمانی را به همراه داشته است.

عسکری یادآور شد: در هنگام خرید منقل برقی توجه داشته باشید نوع استاندارد آن را تهیه کنید و استفاده از منقل‌های برقی غیراستاندارد و همچنین منقل‌های متفرقه و دست‌ساز ناایمن غیر اصولی بوده و مجاز برای استفاده نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان تأکید کرد: منقل برقی حتماً باید دارای دوشاخه مناسب و استاندارد باشد، از اتصال منقل برقی فاقد دوشاخه مناسب و یا با سرسیم‌های عریان شده آن به پریز برق جداً خودداری شود و باید از قرار دادن منقل برقی در مجاورت میز و صندلی، مبلمان، تخت، پرده، البسه و دیگر وسایل قابل اشتعال اکیداً خودداری شود.

وی در پایان سخنانش گفت: در صورت بروز هر گونه عیب و نقص فنی در منقل برای تعمیر، باید آن را به متخصصان اهل فن ارجاع کنید و در هنگام غیبت طولانی و یا خروج از محل کار و منزل حتماً منقل را از شبکه برق قطع کنید.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول