اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

راه نجات اقتصاد کشور حمایت از تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: راه نجات اقتصاد کشور حمایت از تولیدات داخلی است.

راه نجات اقتصاد کشور حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان سرایان به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بارها به آن اشاره و تاکید فرموده‌اند، راه نجات اقتصاد کشور حمایت از تولیدات داخلی است.

قهرمان رشید تعامل و همکاری دوجانبه بانک‌ها و صاحبان صنایع را مورد تاکید قرار داد و افزود: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع باید نسبت به پرداخت معوقات بانکی خود اقدام کنند تا نقدینگی بانک‌ها برای حمایت از سایر تولیدکنندگان دچار چالش نشود.

وی به بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در ناحیه صنعتی سرایان اشاره کرد و ادامه داد: به منظور حل برخی از مشکلات این واحدها دستورات لازم صادر شد، این در حالی است که به منظور بررسی آن دسته از مشکلاتی که نیاز به بررسی بیشتری دارد کمیته‌ای در مرکز استان تشکیل می‌شود تا آنها نیز حل و فصل شوند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا واحدهای تولیدی که دچار مشکلاتی شده‌اند دوباره به چرخه تولید بازگردند، گفت: صاحبان واحدهای تولیدی نیز می‌بایست با انجام کارهای کارشناسی شده، پرهیز از اسراف و تجمل، نظارت‌های دقیق و مستمر، دقت در هزینه‌کرد اعتبارات و انجام مدیریت صحیح به حل این مشکلات کمک کنند.

رشید ادامه داد: افزایش و ساماندهی تولیدات داخلی موجب کاهش نرخ تورم، افزایش اشتغال و بهره‌وری می‌شود.

وی تصریح کرد: صاحبان صنایع و تولیدکنندگان نباید در سیستم اداری گرفتار شوند از این رو مدیران باید با حذف دیوان‌سالاری و کاهش پروسه اداری نسبت به رسیدگی به مشکلات آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تاکید جدی بر حمایت از تولیدات درون استانی از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید با همدلی، انسجام و همکاری در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی اقدام کنند.

رشید به تلاش دشمنان نظام و انقلاب در عرصه اقتصادی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر استکبار جهانی و نظام سلطه سعی می‌کنند در نبردی همه‌جانبه در عرصه اقتصادی از طریق تحریم و فشارهای بین‌المللی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند که قطعاً هوشیاری، بصیرت و توانمندی مردم در عرصه‌های مختلف نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول