اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار سلامی: ‌

دشمن از شکست‌های پی‌در‌پی از ایران عبرت بگیرد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ‌دشمن از شکست‌های پی‌در‌‌پی و ضربه‌هایی که از ایران می‌خورد، عبرت گیرد.

دشمن از شکست‌های پی‌در‌پی از ایران عبرت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار حسین سلامی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: آمریکا و استکبار جهانی تا امروز در مورد ایران اشتباهات بسیار بزرگی را مرتکب شده و ضربه‌ها و تلنگرهای سختی را از ایران خورده است اما متأسفانه مشکلی که دارد، عبرت نمی‌گیرد و نمی‌خواهد این واقعیت عظیم و حقیقت روشن را که کشور ما کشوری مقتدر و شکست‌ناپذیر است، قبول کند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز نفس‌های آخر خود را می‌کشد، تصریح کرد: با نگاهی به وضعیت معیشت و زندگی در بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی جهان این امر به خوبی مشهود است چرا که هم اینک 50 میلیون انسان در آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و با تغذیه از سیستم‌های تغذیه ملی شب‌ها را در خیابان‌ها به سر می‌برند و این در حالی است که تمام دروازه‌های اقتصادی نیز به روی آنان باز است.

سلامی خاطرنشان کرد: چه قابلیتی در ایران است که با این تحریم عظیم اقتصادی همچنان علم و بیرق پیشرفت و پرچم ترقی و رشد و حضور به اهتزاز درآمده است و همه اینها نشان از ظرفیت فوق‌العاده در این کشور است.

این مسئول اضافه کرد: ‌این نیز جز بزرگی‌های کشور ما است که برای ادامه حیات به هیچ کشور خارجی نیاز نداریم و از این پس نیز برای اداره خود هیچ نیازمند خارج نبوده و خوداتکایی محض داریم.

وی به قرار گرفتن ایران و انقلاب در مقطع حساسی اشاره کرد و ادامه داد:‌ تصمیم و رفتار امروز ما سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: ‌امروز دشمن همه سناریوها، استراتژی‌ها و درس‌های تجربه شده خود را که در تمام دنیا به کار گرفته و توسط آن قدرت‌های قدرتمند را ساقط کرده است، علیه ما استفاده می‌کند اما هیچ گاه موفق نمی‌شود چرا که امروز همه عناصر بزرگی، استقامت و ایستادگی را در اختیار داریم و کشوری قابل شکست است که این عناصر را نداشته باشد.

سلامی داشتن رهبری بزرگ با شخصیتی بی‌نظیر و فراتر از بزرگ‌ترین رهبران جهان با حکمت، تدبیر، معنویت، قدرت الهام‌بخش، نفوذ بر قلب‌ها و دل‌ها ، قدرت مدیریت عالم، سیاست‌ورزی مؤمنانه، آگاهی عمیق و ژرف‌اندیشانه را برای ایران نعمتی بزرگ اعلام کرد و یادآور شد: دومین نعمت ما داشتن ملتی بزرگ است که در هیچ کشوری چنین ملتی با این اراده که دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسد، از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کند و دارای شجاعت ملی است، پیدا نمی‌شود و همین برای ما در مقابله و ایستادگی در مقابل تمام ابرقدرت‌ها کافی است.

وی ذخایر معدنی، کشاورزی، آبی و خاکی ایران را نیز یادآور شد و گفت: کشور بزرگ ما در بسیاری از عناصر لازم برای حیات و خوداتکایی ملی در عالم بی‌نظیر است و همه اینها سبب شده است تا ما امروز حرف اول را در منطقه بزنیم.

سلامی گفت: ما در منابع نفتی و گازی تا 100 سال دیگر نیز انرژی ذخیره شده داریم و این در حالی است که تا سه سال آینده در انگلیس و تا 9 سال آینده در آمریکا این انرژی تمام می‌شود و کشورهای بسیاری از این ناحیه به ایران متوسل می‌شوند.

این مسئول با یادآوری اینکه ما حرف اول اقتصادی را در منطقه می‌زنیم، افزود: دشمن به خوبی به این امر واقف است اما خود را به نفهمی زده و نمی‌خواهد قبول کند که ایران دیگر آن ایران سابق که در دوران جنگ حتی از فروختن سیم خاردار نیز به وی سر باز می‌زدند، نیست.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول