اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس خبر داد

تشدید برخورد با خودروهای عمومی فاقد ایمنی

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: با شرکتهای حمل و نقل متخلفی که مجوز بار و مسافر برای خودروهای عمومی فاقد ایمنی صادر کنند، برخورد قانونی می‌شود.

تشدید برخورد با خودروهای عمومی فاقد ایمنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های فارس، مهدی شیراوژن اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در زمینه اجرای طرح زمستانی راهداری و ایمنی و ترافیک و الزام تجهیز ناوگان حمل ونقل عمومی (جاده‌ای) به وسایل ایمنی، در صورت وقوع هرگونه حادثه برای این گونه خودروها به دلیل‌نداشتن ایمنی لازم با شرکت‌های صادرکننده مجوز تردد بار و مسافر برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: ناوگان حمل ونقل جادهای کالا و مسافر که زیر پوشش 330 شرکت حمل و نقل فعال بار و مسافر این استان قرار دارند، ملزم به همراه داشتن زنجیر چرخ، کارت معاینه فنی (از مراکز مکانیزه معاینه فنی معتبر) دستگاه سنجش سرعت و زمان سفر، لاستیک‌های آجدار قابل قبول، وسایل گرمایشی مناسب، کپسول‌های آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه در خودروهای خود هستند.

شیراوژن تصریح کرد: درصورت بروز هرگونه حادثه احتمالی و یا در راه ماندن خودروهای فاقد تجهیزات لازم، شرکت صادرکننده بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در این زمینه مسئول خواهد بود.

مدیر بازرسی حمل و نقل و پایانه‌های فارس خاطرنشان کرد: بر اساس ماده چهار آیین‌نامه حمل بار و مسافر، مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای مجاز به ارائه خدمات و صدور بارنامه یا صورت وضعیت مسافری برای وسائط نقلیه عمومی فاقد تجهیزات ایمنی (به ویژه قبل از حرکت) نیستند.

وی اضافه کرد: درصورت عدم رعایت ضوابط فنی و حمل و نقلی موجود با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود که این موارد شامل قطع خدمات، لغو موقت پروانه فعالیت یا تعطیلی نامحدود این شرکت‌ها است.

اتنهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول