اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشگاه ادیان و مذاهب

رشته مطالعات زنان در مقطع دکترا راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: رشته مطالعات زنان در چهار گرایش در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

رشته مطالعات زنان در مقطع دکترا راه‌اندازی می‌شود

محمد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب در گسترش فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: این معاونت برای سال آینده راه‌اندازی رشته مطالعات زنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ابراز کرد: این رشته در چهار گرایش برای ارائه به دانشجویان دکترا در سال آینده تدوین شده که سه گرایش آن از شورای گسترش وزارت علوم با انجام ویرایش‌هایی مجوز گرفته و گرایش چهارم در دست پیگیری است.

معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: داوطلبان می‌توانند از دو طریق کنکور سراسری و کنکور اختصاصی دانشگاه برای تحصیل در این رشته اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: رشته مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب در چهار گرایش مطالعات تطبیقی ادیان، مطالعات تطبیقی مذاهب، نظریه جنسیت و نظام حقوق زن در ادیان تدوین شده است.

نصیری ادامه داد: در گرایش مطالعات تطبیقی زنان در ادیان، موضوع زنان در ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی و نگاه پیروان این ادیان به این قشر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: در رشته مطالعات تطبیقی زنان در مذاهب اسلامی نگاه‌های فقهی مذاهب مختلف اسلامی به زنان مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت پرداخت به موضوعات مرتبط با زنان و خانواده بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان دانشگاهی که خود را همراه و هم‌مسیر با حوزه‌های علمیه می‌داند، تلاش می‌کند با پرداختن به این موضوع در این مسیر پیچیده نقشی ایفا کند.

وی با اشاره به مشارکت یک تیم کارشناسی قوی برای تدوین این رشته اظهار کرد: کارشناسان متبحری از دانشگاه ادیان و مذاهب و دیگر مراکز علمی سرفصل‌های این رشته را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول