اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور متخصصان در شیراز صورت می‌گیرد

بررسی چالش‌های تغذیه و مسائل پیش روی جهان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت گفت: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا در یک همایش علمی چالش‌های تغذیه و مسائل پیش روی جهان را در شیراز مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهند.

بررسی چالش‌های تغذیه و مسائل پیش روی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از الکل و مواد مخدر، فست فودها و مصرف بی‌رویه غذاهای چرب موجب شده است که مردم به مرز خطرناک از دست دادن سلامتی نزدیک شوند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت ادامه داد: روند فعلی تامین، تولید و توزیع غذا در جهان مطلوب نیست و روزانه یک ‌میلیارد نفر در سراسر جهان گرسنه می‌مانند.

وی افزود: طیف وسیعی از مردم جهان دچار عارضه پرخوری هستند که دستاورد آن دیابت، چاقی، سکته قلبی و بیماری‌های مختلف است.

رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تغییرات ناهنجار الگوهای غذایی موجب افزایش سرطان‌ها در جامعه شده است، اضافه کرد: هر روز استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها در برنامه‌های غذایی کمتر می‌شود.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که نیمی از نوجوانان صبحانه را از برنامه غذایی حذف کرده‌اند، 40 درصد از آنها به صورت بی‌رویه نوشابه گازدار مصرف می‌کنند و 20 درصد نیز از میوه و سبزی‌ها در برنامه غذایی بهره نمی‌گیرند.

لنکرانی در ادامه از برگزاری همایش علمی چالش‌های تغذیه قرن اخیر و مسائل پیش روی جهان در شیراز خبر داد و تصریح کرد: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه جان‌هاپکینز آمریکا در یک همایش علمی چالش‌های تغذیه قرن اخیر و مسائل پیش روی جهان را در شیراز مورد کنکاش و بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: در این همایش یک‌روزه متخصصان و کارشناسانی از سراسر کشور حضور دارند و استادان علوم پزشکی دانشگاه هاپکینز آمریکا، آخرین یافته‌های علمی درباره اصول تغذیه سالم را ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در این همایش سعی شده است با بهره‌گیری از نظر متخصصان الگوی مناسبی برای رسیدن به سلامت تغذیه ارائه شود.

وی درباره علت حضور متخصصان و دانشمندان آمریکایی در این همایش گفت: ما با جامعه علمی آمریکا مشکلی نداریم و شاهد افزایش تقاضا از سوی متخصصان این کشور برای حضور در مجامع علمی کشورمان هستیم، باب همکاری بین ما و دانشگاه‌های آمریکا در این زمینه باز بوده و نتایج خوبی نیز در پیشرفت‌های علمی در این زمینه حاصل شده است.

به گزارش فارس، همایش تغذیه سالم پنج‌شنبه آینده با حضور متخصصان در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول