اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شیراز:

6 میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شیراز گفت: هزینه 2 میلیارد و 200 میلیون تومانی تامین غذای دانشجویان با نرخ‌های جدید 6 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

6 میلیارد تومان برای تغذیه دانشجویان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد موذنی بعد از ظهر امروز در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌های استان فارس اظهار داشت: در این استان 133 واحد دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد و 256 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد دانشجو 50 هزار نفر در مقطع کاردانی، 186 هزار نفر کارشناسی، 20 هزار نفر کارشناسی ارشد و 960 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

موذنی ادامه داد: یک‌هزار و 990 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت، یک‌هزار و 105 استاد مدعو و در مجموع با احتساب مدرسان غیر استادیار 11 هزار و 245 نفر مدرس در فارس وجود دارد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: در این استان 104 خوابگاه موجود است که 41 هزار و 562 دانشجو در آنها اسکان دارند.

به گفته وی از این تعداد خوابگاه 34 واحد پسرانه با 8 هزار دانشجوی پسر و 76 خوابگاه دخترانه با 33 هزار دانشجوی دختر است.

موذنی بیان کرد: شرایط بودجه انقباضی باعث شده است دانشگاه‌هایی که وابستگی بیشتری به بودجه دولتی دارند دچار مشکل شوند و اقلام غذایی مورد نیاز در شرایط فعلی به راحتی در دسترس نیست.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل صندوق رفاه دانشجویان برنج، روغن، گوشت و مرغ مورد نیاز دانشگاه را ارائه می‌کرد اما اکنون این اقلام باید از بازار خریداری شود و به دلیل اینکه برخی اصناف با نوسانات قیمت کالا را نگهداری می‌کنند تامین اقلام مورد نیاز دانشگاه با مشکل رو‌به‌رو شده است.

رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: دانشجویان حساس هستند و راحت یکدیگر را پیدا می‌کنند و باید کمبودهای این قشر جوان به درستی برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در اختیار دانشگاه قرار نگرفته است، اظهار داشت: بر مبنای تخصیص ابتدای سال حدود 4 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها هزینه شد که با پرداخت‌نشدن اعتبارات باعث کسری بودجه شده است.

موذنی در ادامه بیان کرد: دشمن با ایجاد یاس و نومیدی و بزرگنمایی مسائلی مانند بیکاری و اعتیاد و طلاق تلاش دارد زیبایی‌هایی که ایجاد شده دیده نشود.

وی اضافه کرد: کشور اکنون در حوزه علمی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در حوزه سیاسی الهام‌بخش ملت‌های منطقه و جهان شده است.

به گفته وی در حوزه عمران و آبادانی تمام کشور به کارگاه تبدیل شده و در حوزه فناوری‌های نوین، پزشکی و نظامی هر روز پیشرفت جدیدی به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول