اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دوازدهمین کنگره تغذیه ایران:

اصفهان میزبان دوازدهمین کنگره تغذیه ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دوازدهمین کنگره تغذیه ایران گفت: اصفهان با 30 مهمان خارجی از 15 تا 18 آبان ماه میزبان دوازدهمین کنگره تغذیه ایران است.

اصفهان میزبان دوازدهمین کنگره تغذیه ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی صفوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی این کنگره که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: تا به حال دوازده کنگره سراسری تغذیه در کشور برگزار شده که این کنگره در طی 24 سال و هر دو سال یک بار برگزار شده و برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی همچون اصفهان، در دو نوبت این میزبانی را بر عهده داشته‌اند.

وی افزود: اصفهان در دوازدهمین دوره کنگره نوبت دوم خود را سپری می‌کند، این کنگره نخستین بار در سال 1373 در اصفهان برگزار شده و امسال نیز این کنگره با همکاری انجمن تغذیه ایران در اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره تغذیه ایران در ادامه بیان کرد: این کنگره دارای تیم قوی و خوبی از اساتید ارزنده دانشگاه است و کمیته علمی این کنگره متشکل از 94 نفر بوده که از اساتید دانشگاه که بسیاری استاد تمام، دانشیار و تعداد محدودی استادیار است.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای این کنگره انجام شده است و هم‌اکنون منتظر ثمردهی آن هستیم.

صفوی با اشاره به اینکه در طی دو سال گذشته در نشست‌های زیادی که با حضور اساتید مختلف در شهرهایی همچون تهران، اصفهان، تبریز و شیراز برگزار شده شرکت داشتیم تا از تجربه کنگره‌های قبلی در این کنگره استفاده کنیم، بیان کرد: از ویژگی‌های این کنگره‌ سراسری این است که ما صنعت را نیز در آن شرکت داده‌ایم، صنعت غذا اگر در راستای سلامت غذا فعالیت داشته باشد بسیار می‌تواند موثر باشد و یک مبلغ رایگان مثل اساتید دانشگاه حضور دارند که صنعتگران را راغب به شرکت در این کنگره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با دعوت از شرکت‌هایی که محصول سالم تولید می‌‌کنند، آنها را درگیر می‌کنیم و محصولات آنها را به جامعه معرفی می‌کنیم، ادامه داد: علاوه بر محصولات سالم که در سال‌های اخیر تولید شده و در این کنگره غرفه دارند، شرکت‌هایی نیز که محصولات رژیمی تولید می‌کنند در این کنگره حضور دارند.

دانشیار دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: همچنین تولیدکنندگان محصولاتی که برای بیمارانی همچون بیماران دیابتی و برای بیمارانی که در آی‌سی‌یو بستری هستند و عمل جراحی انجام داده‌اند، انواع تغذیه‌هایی که با لوله استفاده می‌شود، در این کنگره شرکت دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در این نوع تغذیه پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و به عنوان مثال شرکتی که اسپانسر این کنگره نیز هست از جمله این پیشرفت‌هاست که برای نخستین بار محصولات خود را در کشور ارائه داده‌اند و این اطلاع‌رسانی به بیمارستان‌های کشور داده می‌شود، ادامه داد: از بسیاری از مرگ و میرها جلوگیری می‌کند، زیرا ما هنوز در بیمارستان‌ها به شکل سنتی به این بیماران تغذیه می‌دهیم که این روش بسیار مضر است و بار میکروبی زیادی دارد.

صفوی تصریح کرد: شرکت‌های مکمل‌ساز که به تولید مکمل‌های غذایی برای کمبودهایی همچون فقر آهن می‌پردازند، حضور دارند، شرکت‌هایی که محصولات چاقی و لاغری به شکل استاندارد عرضه می‌کنند نیز در این کنگره حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی و تغذیه سنتی نیز در این کنگره حضور فعال دارد، ادامه داد: برخی از این شرکت‌ها که با سلامت مرتبط نیستند و ما آنها را تایید نمی‌کنیم در کنگره شرکت نداده‌ایم و تنها به شرکت تولیدگرانی که محصول سالم عرضه می‌کنند، بسنده کرده‌ایم.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره تغذیه ایران اضافه کرد: تجلیل از برگزارکنندگان کنگره‌های قبلی برای اینکه دانشگاه‌های دیگر راغب شوند که برگزاری این کنگره را در دو سال آینده بر عهده بگیرند، نیز انجام می‌شود.

وی گفت: 30 مهمان خارجی از دانشمندان تغذیه کشورهای استرالیا، هلند، انگلستان، کانادا، آمریکا، مالزی در این کنگره حضور دارند.

به گزارش فارس، اصفهان از 15 تا 18 آبان ماه میزبان دوازدهمین کنگره تغذیه ایران است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول