اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران:

کتاب مهم‌ترین سپر دفاعی فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: سازمان‌های فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در راستای جذب جوانان تلاش کنند.

کتاب مهم‌ترین سپر دفاعی فرهنگی است

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: با توجه به وضع موجود، کتاب به عنوان سپر دفاعی فرهنگی کشور و ابزاری تأثیرگذار و مهم در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که سازمان‌های فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در راستای جذب جوانان تلاش داشته باشند.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب جوانان به امر کتاب و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروز بسیار حائز اهمیت است چرا که هرچه سطح بینش اعتقادی، فرهنگی، سیاسی افراد جامعه بالاتر باشد به تبع آن مشکلات کمتری دامن‌گیر جامعه خواهد بود.

فرماندار چالدران کتاب را نسخه شفابخش روح و جسم انسان‌ها عنوان کرد و افزود: باید توجه کرد که فرهنگ‌سازی کتابخوانی تنها بر عهده مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه ایجاد فرهنگ در هر حوزه‌ای تلاشی همگانی را می‌طلبد که در رأس آن مردم قرار دارند.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز به عنوان یکی از مسائل مهم در این راستا است و همه ما وظیفه داریم در راستای احیاء و ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش کنیم و از هیچ کوششی در راه اعتلای این فرهنگ دریغ نداشته باشیم.

فرماندار چالدران ایجاد راهکارهای ابتکاری و خلاقانه را یکی از عوامل موثر در گسترش این فرهنگ برشمرد و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به عنوان یکی از حرکت‌های بزرگ فرهنگی در این راستا به شمار می‌رود که می‌تواند از لحاظ فرهنگی تأثیری عمیقی بر جامعه داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم هر چه باشکوه برگزار کردن چنین نمایشگاه‌هایی در استان و شهرستان‌های محروم تاکید کرد و افزود: ایجاد این راهکارها علاوه بر ترویج فرهنگ حسنه کتابخوانی در بین خانواده‌ها به عنوان مؤثرترین نهاد فرهنگی یک جامعه، موجب پایه‌گذاری این ابزار ارزشمند در سنین پایین کودکی و تأثیر آن در سنین جوانی می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول