اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود صدور بخشنامه دولت مبنی بر عقد قرارداد نیروهای شرکتی

تعدیل نیروهای شرکتی استانداری گیلان آغاز شد

خبرگزاری فارس: با وجود صدور بخشنامه دولت مبنی بر عقد قرارداد نیروهای شرکتی، اخراج نیروهای شرکتی استانداری گیلان آغاز شد.

تعدیل نیروهای شرکتی استانداری گیلان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با وجود ارسال بخشنامه دولت به استانداری‌ها مبنی بر عقد قرارداد با تمام نیروهای شرکتی، استانداری گیلان اخراج این نیروها را آغاز کرد.

یکی از کارمندان شرکتی استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: طبق تصویب‌نامه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی، دستگاه‌های اجرایی در بند (1) این تصویب‌نامه مکلف هستند طبق ضوابط اعلامی توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به‌کارگیری نیروی انسانی با هر عنوان شامل رسمی، پیمانی، قراردادی، کارگر مشمول قانون کار و عناوین مشابه را برای دریافت شماره کارمندی به سیستم وزارت کشور اعلام کنند که این کار از سوی توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استان درباره نیروهای با سابقه بیمه زیر یک سال انجام نشده است. 

محمد پورابراهیم‌نیا افزود: وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در جلسه مورخ 90.11.5 به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره 259167/ت 47643 ک مورخه 90.11.5  که رونوشت آن به تمام نهادهای رسمی مربوط ارسال شده عبارت «دارای حداقل یک سال سابقه شرکتی مستمر یا پرداخت بیمه» از بند (1) تصویب نامه شماره 213471/ت 47643 ه مورخه 90.11.1 را حذف کردند که این تصویب‌نامه به تایید رئیس جمهور هم رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از حدود هشت ماه از سال جدید بخشنامه‌های دولت در گیلان اجرایی نشده است، ابراز کرد: در کمال ناباوری خسرو صادقی معاون توسعه منابع استانداری گیلان و اداری مالی استانداری از نیروها خواسته است پای برگه‌ای را امضا و تسویه حساب کنند.

این نیروی بلاتکلیف استانداری گیلان اذعان کرد: زمانی که برخی از نیروهای شرکتی از امضا کردن و اثر انگشت مبنی بر تسویه حساب کامل سرباز زده‌اند از سوی معاون اداری‌مالی استانداری و مسئول اداری تهدید به جلوگیری حراست از ورود آنها به استانداری گیلان شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 نفر از کارمندان شرکتی با سابقه بیمه زیر یک سال استانداری و فرمانداری‌های تابعه استان به مدت 8 ماه از دریافت هرگونه حقوق و مزایا و بیمه محروم مانده‌اند، گفت: در این مدت هشت ماه تنها مبلغ ناچیزی به صورت علی‌الحساب به آنها داده شده است.

پورابراهیم‌نیا اضافه کرد: در مدت 8 ماه گذشته بارها برای پیگیری کار خودمان به مسئولان مراجعه کرده‌ایم و حتی در سفر اخیر استاندار به شهرستان املش یکی از نیروهای شرکتی از مدیر کل حوزه استاندار درباره تعیین تکلیف نیروهای شرکتی پرسیده بود که وی در پاسخ گفت «شما نیروهای استاندار قبلی بوده و نه از ما هستید و نه با ما هستید و تک تک شما را از بدنه استانداری و فرمانداری‌ها اخراج می‌کنیم».

این نیروی شرکتی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: نیروهای شرکتی استانداری چه در زمان مدیریت قبلی و یا در زمان مدیریت فعلی استانداری گیلان با جان و دل در خدمت همکاران این اداره بوده‌اند و تصور می‌کنیم تنها به دلایل سیاسی تصمیم به اخراج نیروهای شرکتی گرفته شده است.

وی ابراز کرد: استانداری گیلان ضمن اعلام اخراج نیروهای شرکتی به تعدادی از آنها، تنها دلیل اخراج را نداشتن منابع مالی در استانداری و مشخص نبودن بخشنامه دولت درباره جذب نیروهای شرکتی اعلام کرده است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول