اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تعیین تکلیف 725 نیروی شرکتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با پیگیری و تلاشی که از سال قبل آغاز کردیم و برگزاری آزمون تبدیل وضعیت تکلیف 725 نیروی شرکتی در استان اردبیل مشخص شده است.

تعیین تکلیف 725 نیروی شرکتی در اردبیل

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این تعداد نیروی انسانی را که در دستگاه‌های مختلف سال‌ها به شکل شرکتی مشغول فعالیت بوده و حقوق آنها نیز از محل اعتبارات عمرانی تامین می‌شد در آغازین روزهای حضور در استان اردبیل آمار و شرایط‌ شان را احصا کردیم و با رایزنی مستمر با معاونت توسعه نیروی انسانی رئیس‌ جمهور قادر شدیم وضعیت استخدامی آنها را روشن کنیم.

وی گفت: این نیروها در صورت تمایل برای انتقال به مناطق محروم از مزایای استخدام پیمانی برخوردار می‌شوند  به طوری که با اخذ مجوز آزمونی را در سال گذشته به صورت متحد‌الشکل برگزار کردیم تا از طریق این آزمون تعیین تکلیف واقعی انجام شود.

این مسئول افزود: در این آزمون که تا دو هفته آینده نتایج آن مشخص می‌شود نیروهای تبدیل وضعیت شده از شرکتی به قراردادی در مناطق محروم استخدام پیمانی می‌شوند و بعد از گذشت سه سال به شرایط استخدام آزمایشی و سپس رسمی در می‌آیند.

این مسئول بیان داشت: عمده مشکلات نیروهای انسانی شرکتی فعال در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برطرف شده اما در برخی از مجموعه‌های اجرایی نظیر بانک‌ها و صدا و سیما که روال خاص استخدامی دارند همچنان با برخی از گله‌مندی‌ها و مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم این مجموعه‌ها نیز وضعیت استخدامی نیروهای خودشان را تعیین کنند.

این مسئول در ادامه به رای وحدت رویه 512 دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: تمام کارکنان قراردادی پیش از اول خرداد ماه سال 78 که همچنان تغییر وضعیت نیافته‌اند باید تبدیل وضعیت شده و به استخدام پیمانی و رسمی درآیند.

وی بیان داشت: هر فردی که در این زمینه شکایتی داشته و از دیوان عدالت حکم اجرا گرفته است، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به تبدیل وضعیت آنها اقدام کنند که اخیراً در این زمینه فرم‌هایی نیز طراحی شده تا نیروی انسانی مرتبط با این شرایط تغییر وضعیت یابند.

صابری در مورد شاغلان زیر دیپلم نیز ابراز داشت: این نیروها که امکان جذب در ادارات برای آنها وجود ندارد در صورت احراز شرط کار به تاریخ قبل از یکم خرداد ماه 78 می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و با ارائه مدارک حکم بگیرند و وضعیت استخدامی آنها نیز مشخص شود.

استاندار اردبیل گفت: تمامی نیروهای قراردادی که در آزمون شرکت کرده‌اند تغییر وضعیت پیدا می‌کنند و برخی از نیروهای بلا تکلیف بر اثر ادغام دستگاه‌های مختلف اجرایی را در پست‌های خالی سایر ادارات به کارگیری می‌کنیم که در این زمینه در اداره ثبت احوال استان اردبیل 32 نفر در نوبت جذب هستند.

وی در پایان ابراز داشت: نیروهای قراردادی که در آزمون تعیین تکلیف شرکت نکرده‌اند تا فرصت باقی است نباید تعلل کنند چرا که قرار است تا پایان دولت دهم تکلیف تمام نیروهای شرکتی و قراردادی مشخص شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول