اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

تبدیل وضعیت 400 ‌نیروی شرکتی شهرداری اردبیل کار ارزنده‌ای بود‌

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تغییر وضعیت 400 نفر نیروی شرکتی شهرداری به وضعیت قراردادی یک حرکت مثبت و رو به جلو است.

تبدیل وضعیت 400 ‌نیروی شرکتی شهرداری اردبیل کار ارزنده‌ای بود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: شایسته است از زحمات شهرداری و عوامل پرتلاش تقدیر و قدردانی شود که در امر آسفالت خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها به اعتراف همشهریان کار خوب و تحول عظیم رخ داده است.

وی تصریح کرد: این اقدامات به زیباسازی شهر کمک کرده به طوری که با اعتبارات کم کارهای مثبت و فراگیری صورت گرفته است که جلوه شهر را نیز متغیر کرده است.

زنجانی خاطر نشان کرد: این تغییرات و آرامش روحی و روانی شهروندان و همچنین عموم مردم کمک کرده است که شاخصه این عملکردها رنگامیزی و نورپردازی بوده است.

این مسئول تحول دیگر رخ داده در شهرداری را موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با جابه‌جایی این نیروها و گستردگی خدمات کارشناسی و همچنین استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها بتوانیم بخش عمده‌ای از کارهای عمرانی را سر و سامان داده و گلایه‌ها و نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

وی نیروی انسانی را بهترین سرمایه هر مجموعه توصیف کرد و بیان داشت: در کنار ثبات مدیریتی بهره‌گیری از تجارب و توانمندی نیروی انسانی می‌تواند برای هر مجموعه اداری یک مزیت و حسن محسوب شود.

قرار گرفتن دولت در جبهه منتقدان شورا تأسف‌بار است

به گزارش فارس، نایب رئیس شورای شهر اردبیل به بحث‌های مطرح شده و گله‌مندی‌ها در مورد سرعت‌گیرها اشاره کرد و گفت: معلوم نیست در این بین چه کسی در صدور مجوز دخیل است که همه مسئولیت را از گردن خود می‌اندازند و گویی تنها شهرداری را ضعیف محسوب کردند که همه به دنبال محکوم کردن شهرداری در این ماجرا هستند.

زنجانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در این بین با مطرح شدن گلایه‌ها سخن از بازبینی در سرعت‌گیرهای شهر اردبیل است و برخی‌ها مدعی هستند که باید بسیاری از این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد جمع‌آوری شود در حالی که شهرداری در نصب و راه‌اندازی آن دخالتی نداشته است.

وی یادآور شد: قبل از شکل‌گیری شوراها در هر تنگنای مالی مسئولان دولتی دست شهرداری‌ها را می‌گرفتند و به اشکال مختلف در تأمین هزینه‌ها و حتی حقوق پرسنل مدافع شهرداری بودند اما با شکل‌گیری شورا به ویژه شورای سوم دولت به دلایل نامعلومی در جبهه مخالف و منتقده شورا قرار گرفته است.

زنجانی با یادآوری این‌که 60 درصد منابع مورد نیاز شهرداری‌ها پیش از تشکیل شوراها به ویژه در تأمین حقوق از طریق کمک‌های دولتی تأمین می‌‌شد، افزود: در حالی که هم اکنون ریالی کمک به شورا و شهرداری نمی‌شود که انتظار می‌رود مسئولان دولتی مدافع حق و حقوق مردم از مجرای شورا باشند.

این مسئول تصریح کرد: با مصوب شدن 120 میلیارد تومان اعتبار شهرداری آنها حاضر نیستند حتی 10 درصد این مبلغ را و شاید کمتر از آن را متقبل شده و نسبت به تأمین آن پیشقدم شوند.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه تخفیف ما در صدور پروانه برای آموزش و پرورش نقدی است و در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها نیز پیشتاز هستیم ولی با این وجود مدیرانی در این استان تبلیغ کرده و در بوق و کرنا قرار دادند که شهرداری حق و حقوق ما را نمی‌پردازد.

زنجانی اضافه کرد: به رغم این همه همکاری مسئولان استان در تهیه قیر و کمک به شهرداری به استخاره افتادند در حالی که وضعیت درآمدی شهرداری اسفناک است و ما از این تریبون اعلام می‌کنیم اگر عملیات آسفالت متوقف شود مسئول مستقیم آن بی‌توجهی مدیران اجرایی استان اردبیل است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: انتظار داریم مسئولان استان تأخیر پیش آمده را جبران کنند و با تمام جدیت به یاری شهرداری و شورای شهر بیایند و بی‌جهت خودشان را از ما جدا نکرده و در جبهه منتقدان قرار نگیرند.

وی به شهرداری توصیه کرد برای حل مشکلات مالی بخشی از مایملک را فروخته تا در پرداخت حقوق مرداد ماه با مشکلی مواجه نشود که در این ارتباط می‌توان به صورت علی‌الحساب از مشتریان نیز به عنوان پرداختی پروانه قسمتی از مبلغ مورد نظر را دریافت کرد تا از این مشکلات گذر کنیم.

زنجانی به بدهی 15 میلیارد تومانی ادارات به شهرداری اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: اگر مسئولان مدعی هستند ما بدون اجازه نمی‌توانیم این مبلغ بدهی را از حساب دستگاه‌های اجرایی برداریم پس خودشان جلو بیایند و راهکاری را ارایه کنند تا موانع پیش رو برطرف شود.

وی از شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل خواست اجازه تردد خودرو در محوطه هتل کوثر اردبیل با هدف تخریب درختان و فضای سبز را ندهند و نسبت به اصلاح دیواره استخر شورابیل و همچنین اصلاح در ورودی شهر از مسیر خلخال و تملک فضایی در منطقه نیار برای توسعه فضای سبز اقدام کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول