اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه 11 اثر معنوی

چهارمحال و بختیاری در همایش ملی ثبت سمنان شرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ارسال پرونده 11 اثر معنوی این استان به همایش ملی ثبت در استان سمنان خبر داد.

چهارمحال و بختیاری در همایش ملی ثبت سمنان شرکت می‌کند

شاهین ایل‌بیگی‌پور‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ششمین همایش شورای عالی ثبت با رویکرد ثبت آثار معنوی استان‌های سراسر کشور در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پرونده 11 اثر ثبتی این استان به همایش ثبت آثار معنوی استان سمنان ارسال می‌شود، افزود: اشعار برزگری، اشعار مشک‌زنی، اشعار شیردوشی، پرونده‌های ساخت فنون صنایع دستی نظیر بافت وریس و مهارت بافت لچک و تزئینات آن از جمله این آثار است.

ایل‌بیگی‌پور ادامه داد: فنون ساخت نمکدان و تهیه پرونده رسم چاق چاقو با همکاری شورای شهر سامان از جمله آثار معنوی این استان برای ارسال به ششمین همایش شورای عالی و سیاستگذاری ثبت در استان سمنان است.

سرپرست معاونت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: آثاری که تاییدیه شورای عالی ثبت میراث فرهنگی کشور را دریافت کنند در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته و به ثبت ملی کشور خواهند رسید.

وی با اشاره به همایش ملی ثبت در استان البرز گفت: در شهریورماه سال جاری نیز در همایش ملی ثبت استان البرز 10 اثر این استان بررسی شد و با موافقت در این همایش در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ایل‌بیگی‌پور ادامه داد: از این تعداد آثاری که در همایش ثبت استان البرز به ثبت رسید، پنج اثر آن میراث ماندگار این استان و پنج اثر دیگر نیز آثار غیر منقول در شهرستان فارسان بود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی و تاریخی در کشور، خاطرنشان کرد: تقریباً در تمام سرزمین ایران، یادگارهایی از بناهای تاریخی و کهن وجود دارد که این آثار بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ما شمرده می‌شوند و باید از آنها با اتخاذ تدابیر لازم حفاظت شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول