اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه تواشیح الرحمن مازندران:

جمهوری اسلامی سرآمد تواشیح جهان است

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه تواشیح الرحمن مازندران گفت: جمهوری اسلامی سرآمد تواشیح جهان است.

جمهوری اسلامی سرآمد تواشیح جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، گروه تواشیح الرحمن استان مازندران در فریدونکنار پیش از سال 1370 کار خود را شروع کرد و از بهترین قاریان کشوری و منطقه‌ای تشکیل شده و در شهرهای مختلف استان و در سطح ملی نیز اجرا داشته و میانگین سنی این گروه 28 سال است.

سعید شالیکار سرپرست گروه تواشیح الرحمن شهرستان فریدونکنار است که در گفت‌وگو با فارس به سئوالات ما پاسخ داد.

* از گروهتان بگوئید؟

گروه الرحمن فریدونکنار، طه ساری، شمیم بهشت بابل و یاسین بابلسر در مازندران فعال‌تر از سایر شهرها کار می‌کنند که البته  فریدونکنار در رشته‌های قرآنی سرآمد استان است.

در فریدونکنار گروهی به عنوان پشتوانه گروه الرحمن زیر نظر موسسه قرآن حضرت محمد رسول الله با حضور نوجوانان برتر استانی نیز فعال شده است.

* تواشیح چه جایگاهی در مبارزه با جنگ نرم دارد؟

تأثیرپذیری از اشعار عربی و فارسی تواشیح که با محوریت اهل بیت انتخاب و همخوانی می‌شود بسیار بالاست و بارها پس از اجرا شاهد ذوق و شوق و درخانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان‌شان در این گروه‌ها را شاهد هستیم. توشیح ایران تا قلب اروپا و حتی کشورهایی بدون مسلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس با سنی‌نشین‌ها پیش رفته که برگ برنده فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی است، تاثیرگذاری این فعالیت‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

* در این راه مشکلی هم دارید؟

یکی اینکه فعالیت گروه‌های تواشیح هنوز برای عموم مردم فرهنگ‌سازی نشده، برای اجرای برنامه هزینه مناسبی در نظر نمی‌گیرند. علی‌رغم تمرینات زیاد و کار فراوان، اما مسئولان شهری هنوز حمایت نمی‌کنند.

* آیا وضعیت تواشیح در ایران و خارج از کشور قابل مقایسه است؟

در حال حاضر برترین و فعال‌ترین گروه‌های تواشیح از جمهوری اسلامی هستند و هر سال گروه‌های بسیار زیادی از ایران و البته مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس، قاره آفریقا و تا قلب اروپا می‌روند و تواشیح اجرا می‌کنند و نکته جالب توجه اینکه ایران پس از مصر دومین کشور پرقدرت و در این عرصه‌های قرآنی است.

درباره اتحاد میان مسلمانان نیز اشعار خوبی در راستای فعالیت در حوزه بیداری اسلامی داریم.

اجرای اشعاری در مدح رسول اکرم و مناجات با خدا امام علی(ع) بسیار تأثیرگذار و وحدت‌آمیز میان شیعه و سنی است.

* خاطره‌ای از حضور در این گروه‌ها دارید؟

بهترین کار تبلیغی در فضای قرآن تواشیح است. بنا به فرموده پیامبر اعظم خانه‌ای که در آن قرآن قرائت نشود، گره‌ای پیش آید که باز نشود.

ما بارها شاهد باز شدن گره‌های مختلف حتی در خانواده‌های اعضای گروه بودیم.

از نزدیک برکت در زندگی و افزایش رزق و روزی را لمس می‌کنیم. ازدواج‌های موفق نیز از دیگر ثمره‌های این حضور بوده که در واقع بیمه قرآن شده‌ایم.

اعضای سابق گروه در حال حاضر در سطح کشور و استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

* حرف آخر؟

باید به تواشیح بیشتر بها داد، باور کنید حتی برای تهیه لباس متحدالشکل اعضا در مواردی به مشکل برمی‌خوریم که این زیبنده مسئولان نیست که از این حمایت‌ها نیز دریغ کنند.

قرآن از هرچه هست غیر از خداوند، برتر است، باید تمام زندگی‌مان را در فضای قران طلب کرده و بیابیم و شاید بهترین راه برای نوجوانان حضور در موسسات است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول