اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش 57 درصدی ماندگاری گردشگر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش بالغ بر 57 درصدی ماندگاری گردشگر در این استان خبر داد.

افزایش 57 درصدی ماندگاری گردشگر در گیلان

امید عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه جایگاه صنعت گردشگری استان در مسیر توسعه قرار گرفته است، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت‌ها ماندگاری گردشگران در استان رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ماندگاری گردشگر در تابستان امسال به 15 میلیون و 525 هزار و 733 نفر رسیده بود، ابراز کرد: ماندگاری این میزان گردشگر نسبت به 9 میلیون و 864 هزار و 347 نفر ماندگاری گردشگر در سال گذشته، 57.39 درصد رشد داشته است.

این مسئول افزایش معیار گردشگری در تابستان را موجب رشد میانگین ماندگاری گردشگری دانست و تصریح کرد: مسیر این افزایش ظرفیت تفریحی را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه سهم بیشتر درآمد جهانی حاصل از گردشگری و افزایش سطح گردشگری است، ابراز کرد: قابلیت‌های گردشگری به لحاظ کسب درآمد ارزی می‌تواند جایگزین صنعت تک محصولی نفت شود.

عزیزی توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری گیلان را مهم خواند و افزود: زیرساخت‌های گردشگری گیلان کانون توجه مسئولان استانی و ملی است.

وی فرابخشی بودن گردشگری را از موارد با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: گیلان را قطب کشاورزی و گردشگری می‌دانند و تاثیرگذاری گردشگری ‌کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه سوغات سفر در سبد هر گردشگر نهادینه شده است، یادآور شد: تهیه این سوغات در گیلان مانند چای، برنج، بادام، زیتون، محصولات صنایع دستی و... هویت استان است که از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران محسوب می‌شود.

وی درباره ورود گردشگران خارجی به گیلان ابراز کرد: تابستان امسال پذیرای بیش از 112 هزار نفر گردشگر خارجی در گیلان بودیم که استان در این بخش رتبه نخست منطقه شمال کشور را کسب کرد و این در حالی صورت گرفت که در نوروز امسال رتبه سوم را داشتیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول