اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

سالانه 100 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: به طور متوسط سالانه 100 هزار گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی کردستان بازدید می‌کنند.

سالانه 100 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان بازدید می‌کنند

فرهاد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به ویژگی‌های شاخص استان در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: قدمت چندین هزار ساله استان و یادگاری‌های به جا مانده از دروازه‌های تمدن این مرزوبوم رسالت ما را در حفظ، احیا و نگهداری میراث ماندگار کردستان سنگین کرده است.

وی که نخستین نشست خود را در سمت مدیر میراث فرهنگی با خبرنگاران برگزار می‌کرد، درباره وضعیت سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به صورت کلی توضیحاتی ارائه داد.

میمنت‌آبادی از خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های جمعی خواستار انعکاس فعالیت‌ها و رویدادهای موجود برای معرفی هر چه بهتر استان شد.

میمنت‌آبادی از خبرنگاران به عنوان مهندسان و طراحان افکار عمومی یاد کرد و گفت: خبرنگاران امین‌ترین مشاور برای مدیران هستند و بدون حضور آنها نمی‌توان حق مطلب را آنطور که باید ادا کرد.

* ثبت 772 اثر فرهنگی کردستان

وی ثبت 772 اثر فرهنگی استان را از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در حوزه میراث فرهنگی استان در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: 20 اثر از این آثار به ثبت معنوی رسیده است.

میمنت‌آبادی ثبت قرآن تاریخی «نگل» به عنوان دومین قرآن برجسته کشور بعد از قرآن «آستان قدس رضوی» را ارزشمند خواند و گفت: ظرفیت‌های ویژه‌ای برای انجام کار کارشناسی روی صفحات این اثر ارزشمند وجود دارد.

* بازدید سالانه 100 هزار نفر از اماکن تاریخی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از بازدید 100 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی کردستان در سال خبر داد و درباره گردشگران خارجی گفت: بر اساس بررسی صورت‌گرفته هلندی‌ها و عراقی‌ها بیشتر از سایر گردشگران خارجی برای بازدید اماکن تاریخی به کردستان سفر کرده‌اند که احتمالاً به دلیل اطلاع‌رسانی مناسب سفارت ایران در کشور هلند و مشابهت‌های فرهنگی، اجتماعی و قومی در کشور عراق بوده است.

* فعالیت 11000 هنرمند صنایع‌دستی در کردستان

میمنت‌آبادی از صدور کارت شناسایی و گواهینامه برای 11 هزار نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان خبر داد و گفت: این هنرمندان در 32 رشته و در 11 مرکز شهرستان‌های استان ساماندهی شده‌اند و در 17 روستا نیز هنرمندانی در 14 رشته بومی ویژه استان فعالیت دارند.

وی فعالیت 110 هزار هنرمند در حوزه فرش را ظرفیت ویژه‌ای عنوان کرد که با ساماندهی مناسب موجب اشتغالزایی خواهد شد.

* بهره‌مندی 2400 هنرمند صنایع‌دستی از خدمات بیمه تامین اجتماعی

وی از بهره‌مندی 2400 هنرمند صنایع‌دستی از خدمات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 500 فرصت شغلی در بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به وجود آمده است.

وی فرصت‌های ایجادشده شغلی در سال گذشته را 4 هزار و 430 نفر نام برد.

میمنت‌آبادی توجه به نیازها و خواسته‌های قشر هنرمندان صنایع‌دستی را از اولویت‌های کاری خود عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های لازم هنرمندان فعلی را نگه داریم و با تجلیل از پیشکسوتان، صنایع‌دستی استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

* ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در خانه کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان همچنین از ایجاد بازارچه، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی استان در خانه کرد سنندج خبر داد و گفت: زمینه جذب تسهیلات کم‌بهره برای هنرمندان صنایع‌دستی فراهم شده است.

میمنت‌آبادی در حوزه گردشگری به وجود 29 دفتر خدماتی گردشگری، 24 هتل، 220 مهمان‌پذیر و 65 واحد بین‌راهی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال 18 طرح گردشگری تسهیلات دریافت کرده‌اند و طرح‌های خوبی برای ساماندهی ورودی‌های شهرهای استان نیز در دست اقدام است.

وی در پایان خواستار اهدای کتابخانه‌های شخصی غیرقابل استفاده خانواده‌ها برای مرمت، نگهداری و به امانت دادن به دیگران، با ذکر نام خود آن افراد شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول