اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تجلیل از خانواده‎های اهداکنندگان عضو

نخستین جشنواره نفس در گلستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت نخستین جشنواره نفس در گلستان برگزار شد.

نخستین جشنواره نفس در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به منظور یادمان اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی از خانواده‎های آنان عصر امروز در سالن ورزشی امام رضا(ع) شهرستان گرگان تجلیل شد.

این بزرگداشت به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان و سیمای مرکز استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این مراسم گفت: دین مبین اسلام برای سلامتی بخشیدن به دیگران وضعیت ویژه‎ای تعریف کرده و برای این عمل شایسته ارزش‎های ویژه‎ای نیز قائل شده است.

عبدالله عباسی با اشاره به سوره مائده و اهمیت اهداء عضو به افراد نیازمند اظهار داشت: اگر کسی نفسی را زنده کند یا باعث بقای نفسی شود همانند آن است که تمام انسان‎ها را نجات داده و مفسران بزرگ اسلام نیز نجات بخشیدن جان انسان را به مثابه نجات جان تمام انسان‎ها قلمداد می‎کنند.

وی به اهداف برگزاری یادمان اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی اشاره کرد و افزود: به منظور تجلیل از خانواده‎هایی که عزیزان‎شان نسبت به اهداء عضو پیش قدم شدند و همچنین تشویق همه کسانی که حس انسان‎دوستی نسبت به همنوع خود دارند برگزار شده است البته امیدواریم برای هیچ کسی چنین اتفاقی نیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اهداء عضو به همنوع را عملی بسیار شایسته و ارزشمند برشمرد و ابراز داشت: شاید یکی از نیازمندان یا اهداکنندگان یکی از ما باشیم بنابراین لازم است تا در همه کارهای خیر سهیم و جلودار باشیم.

اسامی اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی به شرح ذیل اعلام و از خانواده‎های آنان با اهداء لوح یادبودی تجلیل شد:

علی عسگری، محمود محمدی، سیدجعفر مدنی، مهدی عرب‎عامری، امیرمحمد قاسمی، ابراهیم آقامحمدی، جواد نوروزی، محمدرضا مقصودلو، میلاد تاجیان، فریده کاغذلو، فاطمه امه، سید ابوالحسن بنی‎هاشم، محمد نجفی، علی سیاری، مهدی گوکلانی، مجتبی دنکوب، مهدی شهریاری، مریم کرایلو، فاطمه صفری‎راد، فائزه بخشی، مه‎نیا ایمان‎طلب و رقیه صالحی

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول