اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره بین‌المللی امام رضا مهم‌ترین دستاورد فرهنگی و معنوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در عرصه فرهنگی و معنوی طلایی‌ترین دوران را شاهدیم و جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از دستاوردهای این دوره است.

جشنواره بین‌المللی امام رضا مهم‌ترین دستاورد فرهنگی و معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد جعفری در مراسم افتتاحیه بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: تاخیر در افتتاح بنیاد را که مقارن با عید در عید است به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: افتتاح بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) را در دهه ولایت در کنار مضجع نور مایه شور و شعف بوده و از اهل بیت نور در مسیر حرکت و فعالیت استعانت می‌طلبیم.

جعفری با اشاره به تقویت بخش فرهنگی و معنوی استان خاطرنشان کرد: «فرهنگ رضوی» و « دهه کرامت» به خوبی در فرهنگ عمومی نهادینه شده و این دستاورد مبین تلاش عوامل در نشر سیره اهل بیت است.

این مسئول تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسالت خطیر ارشاد در امر فرهنگ کشور سبب ایده پردازی و اقدامات بنیادی در بخش فرهنگی کشور شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ارشاد باید نقطه عزیمت بزرگ‌ترین حرکت فرهنگی کشور باشد؛ یکصدمین سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار تاثیرگذار بود.

جعفری با اشاره به دستاوردهای فرهنگی اولین سفر رئیس جمهور در سال 85 به خراسان رضوی یادآور شد: در سال 85 و نخستین سفر رئیس جمهور به استان، مصوبه برگزاری جشنواره سالانه امام رضا(ع) تائید شد.

وی ادامه داد: جهت ساماندهی ساختار قانونمند و نظام مند این چشنواره دبیرخانه دائمی جشنواره امام رضا(ع) تشکیل شد و با  ارتقا دامنه فعالیت های آن امروز شاهد برگزاری جشنواره در 186 نقطه از دنیا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نحوه تاسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) یادکرد و گفت: در اردیبهشت 89 شاهد مصوبه ای مبنی بر تاسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) به شکل غیر انتفاهی و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت فعالیت‌های فرهنگی ،هنری، پژوهشی و مطبوعاتی بودیم.

وی متذکر شد: امروز بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) در گستره وسیع کشوری فعالیت می‌کند و در این مسیر اهداف بلندی در حوزه معارف رضوی دارد.

جعفری تاکید کرد: در حوزه معارف رضوی ،شناسایی و کشف پدید آورندگان آثار حوزه امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ و معارف در راس اهداف است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول