اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری ابلاغ شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اعتبار 410 هزار میلیون ریال به عنوان تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی برای پرداخت به متقاضیان در سال 91 به دستگاه‌ها و بانک‌ها اعلام شده است.

تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری ابلاغ شده است

اکبر نیکزاد در حاشیه جلسه بررسی موانع اشتغال اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است به سرعت از طریق دستگاه‌های اجرایی پرونده‌های مشاغل خانگی برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی سال 91 به بانک‌های عامل معرفی شود.

وی افزود: 9 بانک در این زمینه دخیل هستند که به صورت دو هفته یک بار بانک‌هایی که بیش از 50 درصد پرداخت داشته‌اند باید در این فاصله زمانی پنج درصد و بانک‌هایی که در این زمان کمتر از 50 درصد پرداخت کرده‌اند 10 درصد به تعهد خود عمل کنند.

این مسئول بیان داشت: برخی از بانک‌ها مدعی هستند صاحبان طرح‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه نمی‌‌کنند که ما از روسای بانک‌‌ها خواسته‌ایم چنین پرونده‌هایی را به دستگاه‌های ذی‌ربط معرفی‌کننده برگشت دهند تا تعیین تکلیف نهایی صورت بگیرد.

نیکزاد همچنین به بنگاه‌های زود بازده و پرداخت مانده تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک ملی در دو هفته گذشته برای 11 پروژه بیش از 14 میلیارد و 342 میلیون تومان پرداختی داشته است.

وی عنوان کرد: بانک ملت نیز پذیرش پرونده داشته که قرار است تا 15 روز آینده این پرونده‌ها بعد از تایید نهایی به مرحله پرداخت برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: بانک مسکن، رفاه، سپه و صنعت و معدن در این زمینه پرداختی نداشته‌اند، اما بانک تجارت چهار پروژه معرفی شده را در حال پرداخت و انعقاد قرار داد است.

نیکزاد از دستگاه‌های اجرایی عقب مانده از تعهدات اشتغال خواست به سرعت تعهدات خود را عملی کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی تحقق اشتغال دستگاه‌های مختلف استان گفت: آب و فاضلاب شهری از 10 تحقق اشتغال خود رقمی را محقق نکرده و آب و فاضلاب روستایی از 112 تعهد خود 19 مورد را محقق کرده است.

وی از تحقق 517 اشتغال در فنی و حرفه‌ای، 185 اشتغال در آموزش و پرورش، 41 اشتغال در اداره کل امور زندان‌ها، 390 اشتغال در بنیاد شهید، 4 هزار و 466 اشتغال در بنیاد مسکن و یک هزار و 216 اشتغال توسط جهاد کشاورزی خبر داد.

نیکزاد بیان داشت: حمل و نقل از تعهد خود 123 مورد، علوم پزشکی 375 مورد، راه و شهرسازی یک هزار  459 مورد، بهزیستی 164 مورد، آب منطقه‌ای 124 مورد، برق منطقه‌ای 16 مورد، شهرک‌های صنعتی 19 مورد و صندوق مهر امام رضا نیز 939 مورد به تعهدات اشتغال خود عمل کردند.

استاندار اردبیل متذکر شد: صنعت معدن و تجارت 3 هزار و 355 مورد، فرهنگ ارشاد 76 مورد، کمیته امداد یک هزار و 126 مورد، مرکز رشد فناوری 11 مورد، میراث فرهنگی 790 مورد، ورزش و جوانان 81 مورد از تعهدات اشتغال خود را عملیاتی کردند.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول