اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

همه زندانیان باید از خدمات مددکاری بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قزوین به برخورداری همه زندانیان از خدمات مددکاری اجتماعی تأکید کرد.

همه زندانیان باید از خدمات مددکاری بهره‌مند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های قزوین حمیدرضا فراست‌طلب در جلسه پرسش و پاسخ با مددکاران اجتماعی زندان مرکزی گفت: مددکاری ابزاری مهم و اصلی برای برطرف کردن مشکلات فردی و اجتماعی زندانیان است و همه آنها نیازمند دریافت این خدمات هستند.

وی تصریح کرد: این حرفه در زندان‌ها به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر قدر دارای رویکردی علمی باشد، در رسیدن به اهداف اصلاحی موفق‌تر خواهیم بود.

فراست‌طلب به حساست شرایط روحی و روانی زندانیان در زمان تحمل حبس اشاره کرد و گفت: درک صحیح از مشکل و موقعیت زندانی باید مورد توجه مددکاران قرار گرفته و با مسؤلیت‌پذیری و وجدان کاری، در کمک به آنها اهتمام ورزند.

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد: سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند و طرح‌های کمکی برای رفع مشکلات زندانیان مطابق با آیین‌نامه اجرایی سازمان و آیین‌نامه مددکاری، زمینه تغییر و ایجاد زندگی سالم را به وجود آورد.

به گفته وی مشکلات و چالش‌های مددکاری زندان در چارچوب انجام وظایف قانونی و سازمانی برطرف خواهد شد و مددکاری مبتنی بر اصول و مهارت به رفع مسائل زندانیان منتهی می‌شود.

فراست‌طلب سطح خدمات مددکاری در زندان را گسترده‌تر از سایر نهادهای خدمت‌دهنده اجتماعی دانست و گفت: ارتباط با زندانی، گفت‌وگو با خانواده و شاکی، حضور در مراجع قضایی، پاسخگویی به مسؤلان زندان و سایر نهادهای مرتبط، جزیی از وظایف مددکاری اجتماعی است و بسیاری از معضلات مبتلا به زندانیان را رفع خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: مددکاران اجتماعی زندان‌ها باید تمام تلاش خود را با جدیت بیش از پیش به کار گیرند و با پایبندی به منشور اخلاقی این حرفه به زندانیان نیازمند و خانواده آنها ارائه خدمت کنند.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول