اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور:

دستور کار اصلی معاونت علمی و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

خبرگزاری فارس: معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دستور کار اصلی که در حال حاضر در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار دارد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

دستور کار اصلی معاونت علمی و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مجتبی خیام نکویی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باور در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری این است که اگر کسر بسیار جزئی از اعتباراتی که برای نهادهای دولتی در نظر گرفته می‌شود برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شود بیش از مجموعه‌های دولتی اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر سعی بر انعقاد تفاهمنامه‌ای با وزرات نفت است تا بتوانیم نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه را با بودجه‌ای مشترک میان معاونت و وزارت تا حدودی مرتفع کنیم.

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در ارتباط با سرعتی که هم اکنون بازارهای جهانی دارند ادامه داد: در حال حاضر اگر یک شرکت دانش بنیان به سرعت محصول خود را وارد بازار نکند از سیستم بازار حذف خواهد شد.

خیام نکویی بخشی نگری را یکی از آفات بزرگ شرکت‌های دانش بنیان دانست و تاکید کرد: مسئولان باید بدون اتلاف وقت و نگاه بخشی نگری به مسائل شرکت‌های دانش بنیان نگاه کنند.

وی با یادآوری اتفاقاتی که در چند سال اخیر افتاده است ادامه داد: نمونه‌های بسیار خوبی از پیشرفت در پارک‌های علمی و فناوری دیده می‌شود.

معاون نوآوری و فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوربا اشاره به ثمر بخشی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی بسیار زودتر از موعد مقرر بازده خواهد داشت.

خیام نکویی با بیان اینکه باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به صورت فرهنگ یک فرهنگ نهادینه کرد تاکید کرد: همچنین باید قانونی در مجلس مصوب شود که مشکلات تسهیلاتی این شرکت‌ها را مرتفع کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول