اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی:

فقط 5 واحد تولید نان صنعتی در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی گفت: روند صنعتی‌شدن نان به‌کندی پیش می‌رود و تاکنون فقط پنج واحد تولید نان صنعتی در کشور داریم.

فقط 5 واحد تولید نان صنعتی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی کریمی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین نشست ملی نان صنعتی کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف صنعتی شدن نان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: این برنامه با هدف صنعتی شدن 60 درصد از نان‌های کشور تا پایان سال 94 است و به‌تناسب آن قرار بود تا پایان سال گذشته میزان نان‌های صنعتی کشور 10درصد باشد، اما با توجه به موانع و مشکلات متعدد، در حال حاضر فقط پنج واحد تولید نان صنعتی در کل کشور داریم.

کریمی با اشاره به روند تولید نان صنعتی تاکید کرد: در تعریف جدید نان‌های صنعتی طبق آئین‌نامه مربوطه، واحدهایی که 20 تن آرد را در روز بدون دخالت دست و با ماشین‌آلات کاملا اتوماتیک تبدیل به نان می‌کنند نان صنعتی به‌شمار می‌روند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در استان خراسان‌رضوی در حال حاضر دو واحد تولید نان صنعتی داریم که یکی از آنها به تولید و عرضه در بازار می‌پردازد و واحد دیگر افتتاح شده اما خط تولید آن راه نیفتاده است.

این مسئول از مقالات و ارائه سخنرانی‌های همایش یاد کرد و گفت: مقالات و سخنرانی‌های علمی این همایش حول نقشه راه و اعضای شورای راهبردی است.

کریمی تاکید کرد: در واقع نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی، نقشه راه صنعتی شدن نان ایران با رویکرد علمی است.

وی با بیان اینکه نان صنعتی از نظر بهداشت مزایای قابل ذکری دارد عنوان کرد: بزرگ‌ترین مزیت نان صنعتی، تولید و عرضه نان کیفی با ماندگاری بالا و با ویژگی‌های بهداشتی شناسنامه‌دار است.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت نان‌های صنعتی افزود: یکی از تهدید‌های توسعه بخش نان صنعتی، رکود بازار نان سنتی بوده که تدابیری در این ارتباط در نظر گرفته شده است.

کریمی متذکر شد: توازن بین نان صنعتی و سنتی یکی از اقدامات در دستور کار برای فعالیت همزمان بخش نان‌ سنتی و صنعتی در کنار هم است.

این مسئول در پایان دانش بومی در نان صنعتی را از اهداف این کانون برای ارتقای کیفیت توصیف کرد و اذعان داشت: در خط تولید نان صنعتی به دانش بومی اهمیت داده شده و تولید نان صنعتی سنگگ و تاقتون در این سیر امری بدیهی است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول